Dermedési pont

  • 2013. november 20.

Snoblesse

1 konyha, 3 nő, gaspacho és elvágyódás Almodóvar receptjére.
false

„Elsősorban Pedro Almodóvar nőalakjai inspirálnak, mert nagyon szélsőségesek: egyszerre tragikusak és megigézőek, fájdalmasak és kiszolgáltatottak. Jó lenne egy ilyen történetet színházi formában, magyar nőkkel megvalósítani. Olyat, hogy röhögés közben a gyomra is összeszoruljon az embernek.” Rába Roland nem is hagyta másra a megvalósítást, rendezőként maga fogott bele a K.V. Társulattal, hogy megvalósítsa a keserédes pesti pedrót, egy nagyon mai, nagyon pesti, nagyon nőkről szóló, nagyon almodóvari színekkel kikevert dramédiát. A Dermedési pont főszereplője Stefi, Klaudia, Berta és egy magyar konyha, mely szinte minden szögből úgy fest, mint egy forgalmas, nő zsivajtól hangos átjáróház.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.