Egy női fenék sima ügy

  • 2016. október 3.

Snoblesse

Piszkos fantáziájú nagy művészek a Mi az, hogy nagymenők?-ben. A szerzővel Babiczky Tibor beszélget a Kossuth Klubban.
false

„Felteszem, egy női fenék sima ügy lett volna” – tudjuk meg Terry Gilliamtől, a Monty Python örökös tagjától, a Brazil rendezőjétől, akit egy közszemlére tett férfifenék sodort bajba az erkölcsrendészeknél. Köves Gábor Narancs-munkatárs filmekről és fenekekről, fundamentalistákról és hétköznapi hülyékről beszélgetett a híres és híresen peches filmrendezővel.

És azt tudják, mit mondott Eric Idle a Messiásról? És mit Kate Winslet Leonardo DiCaprióról? És mit Philip Roth az újságírónőkről? És Jonathan Franzen Philip Rothról meg a szexjelenetekről? És Lars von Trier Hitlerről?

A Narancs szerzője, Köves Gábor interjúkötetéből, a Mi az, hogy nagymenők?-ből minden kiderül.

Van valakinek kérdése? Ha igen, tegye fel nyugodtan a szerzőnek, akivel Babiczky Tibor beszélget október 6-án, csütörtökön a Kossuth Klubban.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.