Francia kertmozi: Molière két keréken

  • 2013. június 25.

Snoblesse

Két mizantróp egy csárdában.
false

Fabrice Luchini nem olyan rég  még a spanyol ajkú bejárónőért epekedett, s ha új fejezet nem is nyílt a francia film történetében, de Philippe Le Guay vígjátéka, a Szerelem a hatodikon (kritikánk itt) megtette, amit megkövetelt tőle a haza. Hallgatva a bölcsességre, miszerint járt utat a járatlanért botorság lenne elhagyni, a két alkotó ismét összeállt egy vígjáték erejéig; a Molière két keréken című filmben Luchini egy szebb napokat látott színészt játszik, aki visszavonult a reflektorfényből, s csendes magányában tengeti napjait Île de Ré szigetén. Hősünk magányának napjai azonban meg vannak számlálva, mert egy színészkolléga (Lambert Wilson) azon mesterkedik, hogy a szigeti mizantróppal játszassa el Molière Mizantrópját.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.