Harcsa Veronika a hajón

  • 2014. június 25.

Snoblesse

Harcsa Veronika nem vész el, csak átalakul, ezúttal a koreai üres házakról elnevezett formációban, a Bin-Jip tagjaként lép színpadra.
false

„A Bin-Jip zenekarral kicsit kilógunk a mezőnyből, mert bár a zenénk teljes mértékben elektronikus alapú és táncolható, sok benne a spontán pillanat, improvizáció. Gyémánt Bálint gitáros és én a dzsessz szabadságát és érzékenységét adjuk hozzá Andrew J élőben szerkesztett groove-jaihoz” – mondta el nekünk Harcsa Veronika a Bin-Jip tavalyi, Balaton Sound-os fellépése előtt, ám ezúttal kicsit sem lógnak ki a mezőnyből, hiszen az A38 teraszán jóval intimebb közegben lép fel a kísérletező kedvű, háromtagú formáció.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.