Lúzerek

  • 2016. május 25.

Snoblesse

A Színház lap júniusi (utolsó?) számának komoly és tartalmas bulija.

Nincs kegyelem, tömegesen szűnhetnek meg a művészeti folyóiratok – írtuk még márciusban, és valóban nem volt kegyelem: az NKA, amely immár a Fekete György-féle Magyar Művészeti Akadémia szája íze szerint hozza a legfőbb stratégiai döntéseket (lásd cikkünket), a felére csökkentette a folyóiratokra fordítható keretet, és ezzel végleg sikerült ellehetetleníteni egy sor fontos, nagy múltú művészeti lap működését.

false

E tragikus – ám az MMA-nak biztosan tetsző – helyzetben utolsó, júniusi lapszámára készül a Színház című lap, de készül mással is: egy nagyszabású, komoly, szakmai „bulival” a Jurányi Ház termeiben, ahol lapcsinálók és művészek cserélnek eszmét asztaloknál és performanszok formájában a kialakult helyzetről.

Akik biztosan ott lesznek (a program folyamatosan frissül!):

Beszélgetés ZSÓTÉR Sándorral: Milyen (legyen) a színész. Beszélgetőtárs: Jákfalvi Magdolna

false

SCHILLING Árpád: Mi a színház közfeladata? Beszélgetőtárs: Jászay Tamás

MÁTÉ Gábor: A Katona és a valóság. Kérdezi: Tompa Andrea

MI LESZ VELED, IFJÚSÁG? – Fiatal alkotók esélyei a kortárs táncban. Résztvevők: Raubinek Lili, Dömötör Judit, Réti Anna, Péter Petra (Budapest Kortárstánc Főiskola), Nagy Zoltán (SÍN Kulturális Központ). Moderátor: Králl Csaba

Cserne Klára, Kelemen Kristóf, Pass Andrea: A TEHETSÉG ÚTJA a színházba.
Beszélgetőtárs: Herczog Noémi

false

ALFÖLDI Róbert: Mi történt a Nemzeti után? Kérdezi: Tompa Andrea

KULCSÁR Viktória és SZABÓ György a független színház helyzetéről. Kérdezi: Herczog Noémi

ZÁRJUK AZ ÁRAMKÖRT! A kontakt tánc munkacsoport nyitott prezentációja Bakó Tamás vezetésével.

ÚTKÖZBEN: Goda Gábor, Horváth Csaba és Szabó Réka a „független lét” színéről és fonákjáról.
Beszélgetőtárs: Králl Csaba

Élet KÖZPÉNZ nélkül – a közösségi finanszírozásról

ELSÜLLYEDŐ FOLYÓIRATOK – vendégünk valamennyi folyóirat, amely vesztesnek érzi magát.
Moderátor: Veiszer Alinda

false

A HALLGATÁS TERME. Egy terem, ahol csöndben lehetsz, pihenhetsz, újságot lapozol, elmélkedsz, szemlélődsz.

Ami még lesz: üzenőfalak, kamukritika, lapvásárlási lehetőség, büfé.

A RENDEZVÉNY INGYENES!

További információk itt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.