Nádas goes Pesti

  • 2016. június 1.

Snoblesse

Találkozás – egy Nádas Péter-dráma, ahogy azt Eszenyi elképzeli.
false

 

Fotó: Németh Dániel

„Felhívott (Radnóti) Zsuzsa, hogy nincs-e kedvem darabot írni. Mondtam, hogy nincs. Majd mint két jól nevelt ember még elcsevegtünk kicsit, aztán bementem a fürdőszobába, zuhanyoztam, és közben meggondoltam magam.” Nádas közlése szerint a Találkozás női szerepét bár színésznőre írta, nem az ősbemutatón a Máriát játszó Ruttkai Évára gondolt, hanem Sulyok Máriára, aki 1985-ben, amikor a Találkozást színpadra vitték, betegség és egyéb okok miatt, már szóba sem került. Idős is volt már, de ahogy Nádas fogalmazott, „vissza tudott volna ragyogni”…

Ha többet akar tudni, a Találkozás című Nádas Péter-darab keletkezéséről, feltétlenül olvassa el cikkünket az előadás olvasópróbájáról. Aki pedig a darab jelenéről és Eszenyi Enikő rendezéséről tudna meg többet, annak irány a Pesti Színház!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.