Pogány Judit & Till Attila

  • 2015. március 3.

Snoblesse

Krizsó Szilvia Libikókájában.

Azt tudták, hogy Pogány Judit játszott Michael Haneke (interjúnk vele itt) korai filmjében, egy Joseph Roth-adaptációban? A vele készült interjúnkban erről is vall, mintegy mellékesen:

false

Magyar Narancs: Melyik film tetszett utoljára igazán?

Pogány Judit: Ha az emlékeimben kotorászom, egy olyan film jut eszembe, amit nem is itthon, hanem Michael Haneke lakásán láttam, amikor együtt dolgoztunk, így a magyar címe sem jut eszembe, de benne volt, hogy videó (Alighanem Haneke Benny videója című filmjéről van szó, a Pogány Judit szereplésével készült A lázadást megelőző filmről – K. B.). Haneke filmjeit nagyon szeretem. Moziba nem járok, és az unokáimmal együtt látott filmekért nem rajongok. A tizenkét éves unokám szerette volna megnézni azt a Bruce Willis-filmet, amit Magyarországon forgattak, a Madách tér és a Hősök tere is látszott benne, üldözéses, rettenetesen izgalmas film volt – címeket nem jegyzek meg, annyi minden mást kell. Talán ez volt az utolsó, amit láttam moziban, de elég is volt egy időre. A magyar filmeket viszont szívesen nézem, A nyomozó például nagyon tetszett.

És az megvan, mit tenne Till Attila, ha egy napra nő lehetne? Vele készült gyorsinterjúnkból ez is kiderül:

Magyar Narancs: Mit tennél, ha nő lehetnél egy napra?

false

Till Attila: Mindent kipróbálnék, főleg a szexet és a szülést! Kíváncsi lennék, hogy milyen a nőknek, amikor halál szerelmesek. Érdekes lenne megtudni, tulajdonképpen nekem milyen férfiak tetszenek. Olyanok, mint a barátaim, vagy csajként másképp látnám a világot? Szülői értekezletre nőként se mennék.

Az egyszer biztos, izgalmas beszélgetésnek nézünk elébe: a színésznő és a műsorvezető-filmrendező-képzőművész Krizsó Szilviánál ül egy asztalhoz, jobban mondva libikókához.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.