Álom luxuskivitelben

  • 2015. március 3.

Snoblesse

Egy reggeli a Tiffany’snál, Audreyval?
false

Az isteni Audrey Hepburn épp szabadulni kívánt az őzikeszemű ártatlan szépségek skatulyájától, ahová az olyan filmek juttatták, mint a Római vakáció és a Sabrina, és ezért nagyon is kapóra jött az isteni Audreynak Truman Capote kisregényének filmváltozata, melynek őzikeszemű hősnője minden, csak nem ártatlan. Vagy hát nem úgy ártatlan. És a többi, ahogy mondani szokás, történelem: Blake Edwards értette a módját, hogyan kell habkönnyű komédiát gyártani, s bár ma már nem píszí a japán szomszédot nem japán amerikaival játszatni, de ez legyen a legnagyobb bajunk. Holly Golightly Hepburnnek, Edwardsnak, Capote-nak, valamint a zeneszerző Henry Mancininek és a ruhatervező Hubert de Givenchynek hála: örök. Ahogy azt igen szellemesen a Süddeutsche Zeitung korabeli kritikusa megjegyezte: „Audrey Hepburn a legvarázslatosabb szereposztásbeli tévedés, ami csak elképzelhető”.



Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.