Snoblesse Special – Séta az erőműben

  • 2013. július 23.

Snoblesse

A Miénk a Ház! kollektíva hőerőműsétára hív. Irány Kelenföld és a vezérlőterem! A Kelenföldi Hőerőmű történetéről a Miénk a Ház! munkatársát, Maczó Balázst kérdeztük.
false

MB: „Budapest főváros 1912-ben kezdte el az első, saját kezelésében lévő áramfejlesztő telep építését. A Kelenföldi Hőerőmű két év múlva meg is kezdte az áramszolgáltatást. A telep csakhamar kicsinek bizonyult, ezért már az 1920-as években a bővítéséről döntöttek. A Reichl Kálmán tervezte új épületeket a tervező már nem láthatta. Halála után Birbauer/Borbíró Virgil fejezte be az építkezést. Az 1934-re befejezett bővítés leglátványosabb része a 30 kV-os vezérlőterem. Az ovális alakú, kapcsolószekrényekkel teli termet felül egy kettős szerkezetű, különlegesen kialakított üvegtető fedi le. Az épület nem csak technikatörténeti, de igazi építészet- és művészettörténeti kuriózum."

Vezetések: július 25. és 26. 17.00 órától. Előzetes bejelentkezés, saját felelősség és zárt talpú cipő szükséges!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.