Snoblesse Special – Séta az erőműben

  • 2013. július 23.

Snoblesse

A Miénk a Ház! kollektíva hőerőműsétára hív. Irány Kelenföld és a vezérlőterem! A Kelenföldi Hőerőmű történetéről a Miénk a Ház! munkatársát, Maczó Balázst kérdeztük.
false

MB: „Budapest főváros 1912-ben kezdte el az első, saját kezelésében lévő áramfejlesztő telep építését. A Kelenföldi Hőerőmű két év múlva meg is kezdte az áramszolgáltatást. A telep csakhamar kicsinek bizonyult, ezért már az 1920-as években a bővítéséről döntöttek. A Reichl Kálmán tervezte új épületeket a tervező már nem láthatta. Halála után Birbauer/Borbíró Virgil fejezte be az építkezést. Az 1934-re befejezett bővítés leglátványosabb része a 30 kV-os vezérlőterem. Az ovális alakú, kapcsolószekrényekkel teli termet felül egy kettős szerkezetű, különlegesen kialakított üvegtető fedi le. Az épület nem csak technikatörténeti, de igazi építészet- és művészettörténeti kuriózum."

Vezetések: július 25. és 26. 17.00 órától. Előzetes bejelentkezés, saját felelősség és zárt talpú cipő szükséges!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.