Szegedi Jazz Napok – Terence Blanchard

  • 2012. november 1.

Snoblesse

Spike Lee kedvenc jazz-zenésze, filmjei állandó zeneszerzője, az ötszörös Grammy-díjas Terence Blanchard is fellép a kétnapos szegedi fesztiválon.


Nem kétséges, hogy az idei fesztivál legnagyobb sztárja Terence Blanchard amerikai trombitás és zeneszerző lesz, akiről nehéz eldönteni, hogy jazz-zenészként elkövetett munkássága vagy filmzeneszerzői teljesítménye a jelentősebb. Előbbi számos Grammy-díjat hozott a konyhára, utóbbi pedig Spike Lee filmjeiben mutatkozott meg a legerőteljesebben, hiszen Blanchard olyan filmekhez írt zenét, mint a Mo' Better Blues, a Dzsungelláz és a Malcolm X, vagy Az utolsó éjjel és A belső ember, de dolgozott filmzeneszerzőként George Lucasnak is, aki vele íratta meg a Red Tails című második világháborús filmje kísérőzenéjét. A Terence Blanchard Quintet november 10-én lép színpadra a Szegedi Jazz Napokon, rajtuk kívül pedig Agócsi Jánost, a Grencsó Real-Time Kollektívát, a Han Bennink Triót, Lajkó Félix együttesét, a Budapest Acoustic Quartetet és a Vukán György Super Triót élvezheti a jazzszerető közönség.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.