Tompos Kátya esete Johann Sebastiannal

  • 2016. augusztus 11.

Snoblesse

A színész-énekesnő a Fugato Orchestra vendége.

Amellett, hogy a Nemzeti színésze, Tompos Kátya gyakorlott és gyakorló énekesnő, egy kis Bach tehát meg se kottyanhat neki, főleg, hogy a Városmajori Gimnázium egykori diákjai által alapított, Fringe-díjas Fugato Orchestra rockkal bolondítja meg a Bach-feldolgozásokat. De lássuk, mit mond maga a művésznő az éneklésről és tavaly megjelent lemezéről:

false

 

Fotó: MTI/Mohai Balázs

„Gyerekkorom óta szeretek énekelni. Zenei általánosba jártam, később részt vettem sanzonversenyeken is, ahol először találkoztam profi zenészekkel, akik megerősítettek abban, hogy komolyabban kell foglalkoznom a zenével, így azóta folyamatosan része az életemnek a daltanulás. A lemezre igyekeztem kiválogatni egy keresztmetszetet mindabból, amivel eddigi életem során foglalkoztam. Több műfajban gondolkodtam egyszerre, nem igazán akartam szűkíteni a lehetőségeimet, mert mindarról szerettem volna lenyomatot hagyni, ami érdekel, amit szeretek. Ez a sokféleség volt most számomra a legőszintébb, legtesthezállóbb választás. Majd később lehet, hogy elindulok valamerre, és szűkítem a lehetőségeket.”

A teljes interjú itt olvasható, míg a Fugato Orchestra Tompos Kátyával kiegészülve a Szarvasi Vízi Színházban tekinthető-hallgatható meg ezen az estén.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.