Crystal Castles

  • 2016. augusztus 11.

Snoblesse

Visszatér hozzánk a kultikus kanadai lo-fi elektropopduó.

"Ritka eset, hogy egy látszólag puritán és takarékos eszközökkel élő, voltaképpen rendhagyó elektropopban utazó (ezt cincogós chiptune-nal és néha ipari fémmegmunkálással vegyítő) duó igazi koncert- és fesztiválattrakcióvá váljon – de a Crystal Castles mindent megtett azért, hogy így legyen. Már hideglelős és betegesen szép (sokszor egy dalon belül is váltakozó) pillanatokat egyaránt felvonultató albumaik már magában is elégséges nyersanyagot nyújtanak egy új koncerthez – pedig ez csak a szükséges kiindulópont" - írtuk néhány éve.

false

Harmadik albumukról például így áradoztunk:  "még a korábbiaknál is kiforrottabb és letisztultabb – elégikus szintipopból, felkavaró álomzenéből és nagy néha még előkerülő minimalista-indusztriális elemekből összerakva, mindez jól összerázva és egytucatnyi remek tételbe öntve".

Alice Glass vokalista ugyan már egy ideje nem tagja a formációnak, de Ethan Kath maradt: a Frail című lemezt már új énekesnővel rögzítette.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.