Wérengzés az Átriumban

  • 2014. november 24.

Snoblesse

Jöjjön ki Bel-Budára, egy jó kis vérontásra – W. úr üzen az Átrium Film-Színházban.
false

 

Fotó: Németh Dániel

Bodzsár Márkot jól ismerjük, hiszen első filmje, az Isteni műszak bemutatása környékén interjút adott a Narancsnak. Mint az interjúból kiderült, a mentősszakma igencsak szerette a fiatal rendező mentős thrillerjét, s csak remélni tudjuk, hogy hasonlóan kedvező fogadtatásra talál Bodzsár színházi produkciója, a W. úr üzen is. Mivel ez a W. úr egy erősen alvilági, Chandler kedvenc témáival játszó darab, reméljük, a mentősök után a pesti gengszterek tetszését is sikerül elnyernie a szerzőnek, aki nem is tagadja, hogy a filmtörténet klasszikus film noir-jai (lásd A hosszú álom) ihlették. Marlowe a pesti flaszteren? Hammett egy budai cukrászdában? M. Cain a Margitszigeten? Nem sokra megyünk a találgatásokkal, inkább álljon itt a több mint illusztris szereposztás: Börcsök Enikő, Ötvös András, Rába Roland, Stork Natasa, Szabó Emília és Szabó Kimmel Tamás.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.