Weöres Sándor 100

  • 2013. június 14.

Snoblesse

Egy zseni szavakban és 3D-ben a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
false

„Tudatos és mindent tudó zseni volt. Azt is tudta, amit nem lehet megtanulni, és azt is, amit meg lehet tanulni. Ha mégis hasonlítani akarnám, akkor azt mondanám, hogy olyan volt, mint Mozart! Ugyanis voltak nagyszerű zeneszerzők – és volt Mozart! Ugyanígy voltak nagyszerű költők – és volt Weöres!” – írta a költőről Csukás István, megerősítve azt a tényt, mellyel Weöres Sándor szinte minden pályatársa – s alighanem legtöbb olvasója – egyetért és egyetértett. A Petőfi Irodalmi Múzeum a költő születésének 100. évfordulója alkalmából a legmodernebb multimédiás, interaktív nyelvi játékok segítségével csinál kedvet Weöres életművéhez. Versfoltozás, versrajz, keresztöltés és gondolatfújás, 3D-s versleképzés, verslehívó koppintásra – csak néhány a költői szellemidézés népszerűnek ígérkező lehetőségei közül. A kiállítás persze nem nélkülözi az életrajzi betekintést sem: előkerülnek a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményében őrzött kéziratok, fotók, könyvek és képzőművészeti alkotások, hogy felidézzék a költő családjához, mestereihez, tanáraihoz és barátaihoz fűződő kapcsolatait, az irodalmi életről, a kor történelmi, politikai eseményeivel kapcsolatos gondolatait.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.