Jótékonysági felolvasás: hét író az Utcajogászért

  • narancs.hu
  • 2023. december 6.

Sorköz

Idén megkétszereződött az egyesület ingyenes jogsegélyét igénybe vevő emberek száma.

Aradi Péter, Bakos Gyöngyi, Czakó Zsófia, Garaczi László, Puskás Panni, Rojik Tamás és Vajna Ádám tart jótékonysági fölolvasást december 8-án, pénteken a Fugában. 

A közönség az adományaival az Utcajogász Egyesületet támogathatja.

Ez a szervezet ingyen segít olyan rászorulókat, akik nem tudnak ügyvédet fogadni. Az ingyenes jogsegély-szolgálatot önkéntes jogászok látják el, minden pénteken délután Budapesten a Blaha Lujza téren. Az Utcajogászhoz évente átlagosan több mint ezer hajléktalan vagy lakhatási szegénységben érintett ember fordul, de idén megkétszereződött az ügyfelek száma.

Aradi Péter korábban is felhívta már a figyelmet az egyesületre egy különös akcióval:

A címlapkép forrása az egyesület Facebook-oldala

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.