A világbajnok Koch Máté párbajtőröző az első mérkőzésén kiesett

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. július 28.

Sport

Aranyesélyesnek számított, de nem jutott a nyolcaddöntőbe. 

Koch Máté vereséget szenvedett az első mérkőzésén, így nem jutott be a nyolcaddöntőbe vasárnap a férfi párbajtőrözők párizsi olimpiai versenyében. A Vasas világbajnoki címvédője a venezuelai Grabiel Lugóval csapott össze első pástra lépése alkalmával és 15-10-re maradt alul.

  • Az első két percben egyik vívó sem kezdeményezett, amiért előbb sárga, majd piros lap járt, utóbbiért pedig 1-1 büntetőpont is.
  • Aztán a dél-amerikai vívó sorozatban négy tust adott, Kochnak az első szünet után 1-5-nél sikerült először pontosan befejezni egy akciót.
  • Később fölzárkózott 5-6-ra, majd újabb komoly hátrányból 9-10-re, de összességében nem érezte a vívást, a megfelelő távolságot, nem volt meg a tempója, így újra elhúzott Lugo, aki végül magabiztosan nyert.

 
D__YT20240728031
 
Koch Máté a venezuelai Grabiel Lugo elleni asszója után a legjobb 16 közé jutásért a férfi párbajtőr egyéni versenyében a 2024-es párizsi nyári olimpián a Grand Palais kiállítócsarnokban 2024. július 28-án. 
Fotó: MTI/Illyés Tibor
 

Az sem segítette a koncentrációt, hogy két francia is vívott párhuzamosan és az ő tusaiknál „felrobbant” a csarnok, ami akár akció közben, akár indításkor zavaró lehetett.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.