Babos Tímeáék megvédték világbajnoki címüket párosban

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. november 3.

Sport

Zsinórban harmadszor lett világbajnok női párosban Babos Tímea.

Zsinórban harmadszor lett világbajnok női párosban Babos Tímea. Míg 2017-ben Andrea Hlaváčkovával nyert, első magyarként lett világbajnok teniszben, addig 2018-ban jelenlegi partnerével, Kristina Mladenoviccsal győztek, most pedig megvédték a címüket a sencseni WTA-világbajnokságon.

Ezzel elnyerték a 14 millió dollár (4,2 milliárd forint) összdíjazású sencseni tenisz WTA-világbajnokság páros versenyét, mivel a vasárnapi fináléban 6:1, 6:3-ra legyőzték a cseh Barbora Strycovát és a tajvani Hszie Szu-vejt.

Az ötödik vb-jén szereplő Babos és társa remekül kezdett az MTI tudósítása szerint, sok első adogatást ütött be, miközben háromszor is elvette az ellenfél szerváját, és 24 perc elteltével szettelőnybe került.

A két duó egyetlen korábbi összecsapását – a wimbledoni elődöntőben – megnyerő rivális a folytatásban összeszedte magát, így kiegyenlítettebbé vált a meccs. Babosék ezzel együtt hozták a fontos pontokat, majd a 26 éves magyar könnyedén kiszerválta a meccset, amely 1 óra 4 percig tartott.

A sorozatban harmadik vb-címét begyűjtő soproni teniszező pályafutása 23. páros trófeája mellé partnerével együtt összesen egymillió dollárt (300 millió forint) kapott.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.