Visszavonul a futballválogatott kapitánya, Szalai Ádám

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. szeptember 21.

Sport

Hétfőn, az olaszok ellen játszik utoljára a válogatottban.

A magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitánya, Szalai Ádám bejelentette, hogy lemondja szereplését a nemzeti együttesben.

A 34 éves csatár szerdai sajtótájékoztatóján közölte, hogy pénteken a németek és hétfőn az olaszok elleni Nemzetek Ligája-találkozó lesz az utolsó két meccse címeres mezben.

Szalai arról számolt be, hogy megfontolt döntést hozott, több hónap, sőt közel egy év leforgása alatt érlelődött meg benne ez az elhatározás, kereste azt az időpontot, amikor ennek meglépése reális lehetőség.

„A válogatott nagyon jó úton jár, remek keretünk van, amelyet egy kiváló szövetségi kapitány irányít. A Nemzetek Ligája után a következő tétmérkőzések a márciusi Eb-selejtezők lesznek, így lesz idő kitalálni, ki helyettesítsen. Mindig is nagy álmom volt, hogy a válogatottban szerepeljek. Az, hogy két Eb-n játszhattam és csapatkapitányként vezethettem az együttest, hatalmas élmény volt számomra. A támogatások és a kritikák is segítettek abban, hogy felnőtt emberré, igazi személyiséggé váljak” – mondta Szalai Ádám.

Köszönetet mondott az összes szövetségi kapitánynak, akinél játszott, a jelenlegi és korábbi játékostársaknak, valamint a szurkolóknak. Külön kiemelte Csányi Sándor MLSZ-elnököt, aki nehéz időszakokban is támogatta őt.

Szalai 2009 februárjában mutatkozott be a válogatottban. 2013 októberében emlékezetes beszédet mondott a hollandiai 8-1-es vereséget követően, emiatt feszült viszony alakult ki közte és a későbbi szövetségi kapitány, Pintér Attila között, melynek nyomán 2014 szeptemberében egyszer már lemondta a válogatottságot.

Dárdai Pál kinevezésével viszont visszatért a nemzeti együttesbe, amelynek címeres mezét pályafutása során eddig 84 alkalommal ölthette magára, ezzel az örökrangsor kilencedik helyén áll, egyetlen mérkőzéssel lemaradva Puskás Ferenctől, az Aranycsapat legendás kapitányától.

Fellépései során 25-ször volt eredményes, egyik legemlékezetesebb gólját a 2016-os, franciaországi Európa-bajnokságon szerezte, amikor 44 esztendőt követően Magyarország első Eb-meccsén, több mint egy év után talált ismét kapuba. A csoporttalálkozót aztán a magyar csapat – későbbi továbbjutását megalapozva – 2-0-ra megnyerte Ausztria ellen.

„Ez nem egy vidám pillanat, de bízom benne, hogy mielőbb túltesszük magunkat ezen a helyzeten. Emberileg maximális tisztelettel állok a döntéshez, még ha ez problémát is okozhat a csapatnak – mondta Marco Rossi szövetségi kapitány. – Olyan vezető alak volt a csapatban, akire taktikai szempontból mindig lehetett számítani. A vezetői képesség nem tanulható dolog, amit bárki kiizzad magából. Az ő vezetői képességeit pedig mindenki elismerte, mindenki őt tekintette a válogatott vezérének és kapitányának. Nincsenek pótolhatatlan emberek, de ez most egyáltalán nem lesz egyszerű”.

A magyar válogatott pénteken csoportelsőként látogat a mögötte egy pont hátránnyal második Németországhoz, majd három nappal a lipcsei mérkőzés után a Puskás Arénában fogadja az Európa-bajnok olasz csapatot a Nemezetek Ligája csoportkörének zárásán.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.