Tasnádi Istvánt, Závada Pétert és Hajdu Szabolcsot díjazták

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 21.

Színház

Átadták a Szép Ernő-díjakat a Magyar Dráma Napja alkalmából.

A magyar dráma napját Madách Imre Az ember tragédiája című művének 1883. szeptember 21-i ősbemutatójára emlékezve 1984 óta rendezik meg. Ugyanebben az évben alapították a Szép Ernő-díjat is, amellyel a „legjobb drámaírókat” kívánták díjazni. Az elismerést jelenleg már 2-3 fő kaphatja, egy szakmai kuratórium döntése alapján. Az idei év díjait ma adták át a Bajor Gizi Színészmúzeumban.

Szép Ernő-életműdíjban részesült Tasnádi István drámaíró, forgatókönyvíró, rendező drámaírói életművéért és színházi munkájáért.

A Szép Ernő-díjat Hajdu Szabolcs filmrendező, színházi rendező, forgatókönyvíró, színész drámaírói munkáiért és a Látókép Ensemble előadásainak létrehozásáért vehette át.

Szép Ernő-különdíjat kapott Závada Péter költő, zenész Je suis Amphitryon című drámájáért, valamint eredeti nyelvi világú átirataiért.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.