Ügyvédhez fordultak és a máig elmaradt kártérítésért küzdenek a Nemzeti Színház megsérült színészei

  • narancs.hu
  • 2024. március 11.

Színház

Egyikük még mindig mankóval jár, másikuk rehabilitáción vesz részt.

Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia ügyvédhez fordultak, amiért máig nem kaptak semmilyen kártérítést azután, hogy tavaly novemberben balesetet szenvedtek a Nemzeti Színházban a Rómeó és Júlia előadás során.

Mint ismert, több métert zuhantak a díszlet vastraverzéről, és komoly sérüléseket szenvedtek. A Blikk most arról ír, hogy a tavaly novemberi baleset ügyében a vizsgálat még folyik, a sérült színészek pedig egyelőre semmilyen kártérítést nem kaptak, amely a becslések szerint több milliós nagyságrendű is lehet.

A lap úgy tudja,

Szász azóta is mankóval jár, Horváth pedig a keze miatt hetente háromszor rehabilitációs foglalkozásokon vesz részt, a felépülésük még hónapokig is eltarthat.

"Elég komplex kezelést kapok nagy odafigyelés mellett, szuper ellátásban, jó körülmények között. Nagyon hozzáértő emberek dolgoztak a gyógyulásomon sokat, nagyon jó eredménnyel" – mondta korábban Horváth Lajos Ottó az RTL-nek.

Őt Borbély Zoltán ügyvéd képviseli, aki a Blikknek azt mondta, "az eset egyértelműen üzemi baleset volt, ami egy színházban is előfordulhat. A munkabalesetnél objektív a felelősség."

"Egy pillanatig sem akarjuk, hogy jogi perpatvar legyen, a legfontosabb, hogy mind a két színész gyógyuljon meg, amint lehet, és ehhez megkapjanak minden segítséget, amibe beletartozik az anyagi is" – mondta az ügyvéd.

Vidnyánszky Attila decemberben úgy nyilatkozott, "a színház veszélyes üzem", a "színészeknek pedig meg kell tanulnia egy-egy díszletet használni". Azt is mondta, hogy a baleset okán "egyszemélyi felelősség nem állapítható meg", ezért aztán hamar vissza is vonta a felajánlott lemondását.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.