Ügyvédhez fordultak és a máig elmaradt kártérítésért küzdenek a Nemzeti Színház megsérült színészei

  • narancs.hu
  • 2024. március 11.

Színház

Egyikük még mindig mankóval jár, másikuk rehabilitáción vesz részt.

Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia ügyvédhez fordultak, amiért máig nem kaptak semmilyen kártérítést azután, hogy tavaly novemberben balesetet szenvedtek a Nemzeti Színházban a Rómeó és Júlia előadás során.

Mint ismert, több métert zuhantak a díszlet vastraverzéről, és komoly sérüléseket szenvedtek. A Blikk most arról ír, hogy a tavaly novemberi baleset ügyében a vizsgálat még folyik, a sérült színészek pedig egyelőre semmilyen kártérítést nem kaptak, amely a becslések szerint több milliós nagyságrendű is lehet.

A lap úgy tudja,

Szász azóta is mankóval jár, Horváth pedig a keze miatt hetente háromszor rehabilitációs foglalkozásokon vesz részt, a felépülésük még hónapokig is eltarthat.

"Elég komplex kezelést kapok nagy odafigyelés mellett, szuper ellátásban, jó körülmények között. Nagyon hozzáértő emberek dolgoztak a gyógyulásomon sokat, nagyon jó eredménnyel" – mondta korábban Horváth Lajos Ottó az RTL-nek.

Őt Borbély Zoltán ügyvéd képviseli, aki a Blikknek azt mondta, "az eset egyértelműen üzemi baleset volt, ami egy színházban is előfordulhat. A munkabalesetnél objektív a felelősség."

"Egy pillanatig sem akarjuk, hogy jogi perpatvar legyen, a legfontosabb, hogy mind a két színész gyógyuljon meg, amint lehet, és ehhez megkapjanak minden segítséget, amibe beletartozik az anyagi is" – mondta az ügyvéd.

Vidnyánszky Attila decemberben úgy nyilatkozott, "a színház veszélyes üzem", a "színészeknek pedig meg kell tanulnia egy-egy díszletet használni". Azt is mondta, hogy a baleset okán "egyszemélyi felelősség nem állapítható meg", ezért aztán hamar vissza is vonta a felajánlott lemondását.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.