tévésmaci - A csimpanzók Cinzanót nyakalnak

  • .
  • 2011. július 7.

Trafik

Amikor Sztupa és Troché nyomában jártunk, Lenolaj és Bútorraktár eltűntek egy szépasszony nyári konyhájában, mi pedig elvégezvén dolgunkat, nem nagyon mertük őket megzavarni ebbéli elfoglaltságukban. Alkalmasint nem is nagyon akartuk, mert olyan információ jutott a birtokunkba, ami döntően befolyásolhatta az egyszarvú befogásának történetét, mit felderíteni töviről hegyire állott szándékunkban - s a nevezettek személyében képviselt szolgálatokban csak akadályt láttunk e küldetés előtt.
Elosontunk hát cinkos mosollyal a nyári konyha előtt, s máris az értékes információ nyomába szegődtünk. Csiccse-Zsebő ugyanis azt mondta, hogy figyeljük meg alaposan a kutyák farkát a faluban, s ha kellő kitartással tesszük, a napnál is világosabban feltárul előttünk a monocerosz elkapásának sztorija. Nem volt tervünk, nekivágtunk a falu térnek is beillő, széles főutcájának, és szorosan a kerítések mellett haladva, ahol ugatott a házőrző, bebámultunk a kerítésen. Lestük a csikaszok farkát. Egyik sem stimmelt, átlagos, mondhatni hétköznapi kutyafarkak meredtek az ég felé, vagy csóválódtak boldogan a légtér értelemszerűen földközeli traktusában. Számos egyednek már a születése után - állategészségügyi vagy más okokból - orvosilag visszavágták a farkát, s csak valami hegyes kis pamat éktelenkedett rajtuk hátul. A lófrálásban persze jól kifáradtunk, hét ágra sütött a nap, szakadt rólunk a veríték, úgyhogy a lábunk önkéntelenül is visszavitt az Új sor és Bika sor találkozásánál fekvő fogadó (Az egyszarvúhoz) kertvendéglőjébe. Bútorraktár és Lenolaj már ott voltak, mindkettejük előtt valami többszemélyes bőségtál, és töltekeztek. Pontosabban faltak, mint az árvízkárosultak. Jobb lesz, ha önök is bekészítenek valamit, mert kezdődik a tévéműsor.

Pénteken (8-án) nagy verseny lesz az este kilences sávban. Kezdjük is mindjárt a Filmmúzeumon adott Kémek a lokálban című filmmel, amit különben nem ajánlanék, de nagy vajak olvadoznak a fejemen, hát muszáj. Nevezett mű ugyanis annak az 'rült nők ketrece című filmnek a folytatása, amit a múlt héten tökéletesen összekevertem itt a Férfiak póráz nélkül című filmmel. Bocsánatot kérek a félrevezető közlésért. Kárpótlásul vigasztalódjanak A svéd szépséggel a Dunán, dettó kilenckor: skandináv tiniretró a hatvanas évekbe pakolva, ha kibírják huszonöt percig, leléphetnek a ViaSat3-ra ezredszer is megnézni az 'rületet (Polanski és Harrison Ford párizsi kalandjait). Tizenegy előtt az m2-n Csungking expessz 1994-ből: a távol-keleti álfilm reneszánszának nyitófilmje.

Szombaton ebéd után Tom Sawyer kalandjainak egy 1973-as kiszerelése az m1-en (14.25). Este tízkor meg a mélyfilozófiai kérdéseket lövöldözve boncolgató Robotzsaru a ViaSat3-on - vegyék a fáradságot, hiszen egy remekműről van szó, talán a filmművészet legalulértékeltebb gyöngyszeméről. Én persze azokat is megértem, akik már kilenc óta az Universalon nézik a vérciki Veszett a világot.

Vasárnap a SzívTv és más hasonló egyebek után elérkezik végre az m1-re Richard Lester és Richard Harris remeke, a Pénzt vagy életet! (1974). És a tv2-ről 23.30-kor megismerhetjük végre A véresen valódi valóságot Adolf Hitlerről egy német vígjáték közvetítésével, de ne nagyon hidd el, amit látsz, mert a Duna Tv már tízkor bemondta, hogy A te tévéd hazudik. Én biztonsági alapon 0.15-től egy kolumbiai krimit nézek az m2-n, az a címe, hogy PVC - 1. Mit szólnak? Láttak önök már kolumbiai krimit?

Hétfőn sajna nem adásszünettel tér vissza este nyolc után a kommunizmus az m1-re, hanem A tizedes meg a többiek c. százszor lerágott csonttal.

Kedden 22.10-től Millió Dolláros Hotel a Story4-en szerintem pont negyedszer.

Szerdán egy 1927-es Napóleon az m2-n 0.40-től. Erre azért rápróbálkozom.

Csütörtökön egy kretén kambekk kilenckor a Dunán: Cartouche, a jólelkű útonálló. És a kardozási tárgyban tizenegy előtt a Filmmúzeumon jön még az Excalibur is. Asszem, keresek helyettük egy jólelkű talponállót. Önök se vigyék túlzásba a tévézést, mert mosógép nő a fülükre!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

A fájdalomdíj

A Szentháromság téren álló, túlméretezett és túldíszített neogótikus palota, az egykori Pénzügyminisztérium Fellner Sándor tervei alapján épült 1901–1904 között, de nem aratott osztatlan sikert. Túlzónak, hivalkodónak tartották; az már tényleg csak részletkérdés volt, hogy a kortárs építészethez semmi köze nem volt.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.