tévésmaci - A csimpanzók Cinzanót nyakalnak

  • .
  • 2011. július 7.

Trafik

Amikor Sztupa és Troché nyomában jártunk, Lenolaj és Bútorraktár eltűntek egy szépasszony nyári konyhájában, mi pedig elvégezvén dolgunkat, nem nagyon mertük őket megzavarni ebbéli elfoglaltságukban. Alkalmasint nem is nagyon akartuk, mert olyan információ jutott a birtokunkba, ami döntően befolyásolhatta az egyszarvú befogásának történetét, mit felderíteni töviről hegyire állott szándékunkban - s a nevezettek személyében képviselt szolgálatokban csak akadályt láttunk e küldetés előtt.
Elosontunk hát cinkos mosollyal a nyári konyha előtt, s máris az értékes információ nyomába szegődtünk. Csiccse-Zsebő ugyanis azt mondta, hogy figyeljük meg alaposan a kutyák farkát a faluban, s ha kellő kitartással tesszük, a napnál is világosabban feltárul előttünk a monocerosz elkapásának sztorija. Nem volt tervünk, nekivágtunk a falu térnek is beillő, széles főutcájának, és szorosan a kerítések mellett haladva, ahol ugatott a házőrző, bebámultunk a kerítésen. Lestük a csikaszok farkát. Egyik sem stimmelt, átlagos, mondhatni hétköznapi kutyafarkak meredtek az ég felé, vagy csóválódtak boldogan a légtér értelemszerűen földközeli traktusában. Számos egyednek már a születése után - állategészségügyi vagy más okokból - orvosilag visszavágták a farkát, s csak valami hegyes kis pamat éktelenkedett rajtuk hátul. A lófrálásban persze jól kifáradtunk, hét ágra sütött a nap, szakadt rólunk a veríték, úgyhogy a lábunk önkéntelenül is visszavitt az Új sor és Bika sor találkozásánál fekvő fogadó (Az egyszarvúhoz) kertvendéglőjébe. Bútorraktár és Lenolaj már ott voltak, mindkettejük előtt valami többszemélyes bőségtál, és töltekeztek. Pontosabban faltak, mint az árvízkárosultak. Jobb lesz, ha önök is bekészítenek valamit, mert kezdődik a tévéműsor.

Pénteken (8-án) nagy verseny lesz az este kilences sávban. Kezdjük is mindjárt a Filmmúzeumon adott Kémek a lokálban című filmmel, amit különben nem ajánlanék, de nagy vajak olvadoznak a fejemen, hát muszáj. Nevezett mű ugyanis annak az 'rült nők ketrece című filmnek a folytatása, amit a múlt héten tökéletesen összekevertem itt a Férfiak póráz nélkül című filmmel. Bocsánatot kérek a félrevezető közlésért. Kárpótlásul vigasztalódjanak A svéd szépséggel a Dunán, dettó kilenckor: skandináv tiniretró a hatvanas évekbe pakolva, ha kibírják huszonöt percig, leléphetnek a ViaSat3-ra ezredszer is megnézni az 'rületet (Polanski és Harrison Ford párizsi kalandjait). Tizenegy előtt az m2-n Csungking expessz 1994-ből: a távol-keleti álfilm reneszánszának nyitófilmje.

Szombaton ebéd után Tom Sawyer kalandjainak egy 1973-as kiszerelése az m1-en (14.25). Este tízkor meg a mélyfilozófiai kérdéseket lövöldözve boncolgató Robotzsaru a ViaSat3-on - vegyék a fáradságot, hiszen egy remekműről van szó, talán a filmművészet legalulértékeltebb gyöngyszeméről. Én persze azokat is megértem, akik már kilenc óta az Universalon nézik a vérciki Veszett a világot.

Vasárnap a SzívTv és más hasonló egyebek után elérkezik végre az m1-re Richard Lester és Richard Harris remeke, a Pénzt vagy életet! (1974). És a tv2-ről 23.30-kor megismerhetjük végre A véresen valódi valóságot Adolf Hitlerről egy német vígjáték közvetítésével, de ne nagyon hidd el, amit látsz, mert a Duna Tv már tízkor bemondta, hogy A te tévéd hazudik. Én biztonsági alapon 0.15-től egy kolumbiai krimit nézek az m2-n, az a címe, hogy PVC - 1. Mit szólnak? Láttak önök már kolumbiai krimit?

Hétfőn sajna nem adásszünettel tér vissza este nyolc után a kommunizmus az m1-re, hanem A tizedes meg a többiek c. százszor lerágott csonttal.

Kedden 22.10-től Millió Dolláros Hotel a Story4-en szerintem pont negyedszer.

Szerdán egy 1927-es Napóleon az m2-n 0.40-től. Erre azért rápróbálkozom.

Csütörtökön egy kretén kambekk kilenckor a Dunán: Cartouche, a jólelkű útonálló. És a kardozási tárgyban tizenegy előtt a Filmmúzeumon jön még az Excalibur is. Asszem, keresek helyettük egy jólelkű talponállót. Önök se vigyék túlzásba a tévézést, mert mosógép nő a fülükre!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."