tévésmaci - A csimpanzók Cinzanót nyakalnak

  • .
  • 2011. július 7.

Trafik

Amikor Sztupa és Troché nyomában jártunk, Lenolaj és Bútorraktár eltűntek egy szépasszony nyári konyhájában, mi pedig elvégezvén dolgunkat, nem nagyon mertük őket megzavarni ebbéli elfoglaltságukban. Alkalmasint nem is nagyon akartuk, mert olyan információ jutott a birtokunkba, ami döntően befolyásolhatta az egyszarvú befogásának történetét, mit felderíteni töviről hegyire állott szándékunkban - s a nevezettek személyében képviselt szolgálatokban csak akadályt láttunk e küldetés előtt.
Elosontunk hát cinkos mosollyal a nyári konyha előtt, s máris az értékes információ nyomába szegődtünk. Csiccse-Zsebő ugyanis azt mondta, hogy figyeljük meg alaposan a kutyák farkát a faluban, s ha kellő kitartással tesszük, a napnál is világosabban feltárul előttünk a monocerosz elkapásának sztorija. Nem volt tervünk, nekivágtunk a falu térnek is beillő, széles főutcájának, és szorosan a kerítések mellett haladva, ahol ugatott a házőrző, bebámultunk a kerítésen. Lestük a csikaszok farkát. Egyik sem stimmelt, átlagos, mondhatni hétköznapi kutyafarkak meredtek az ég felé, vagy csóválódtak boldogan a légtér értelemszerűen földközeli traktusában. Számos egyednek már a születése után - állategészségügyi vagy más okokból - orvosilag visszavágták a farkát, s csak valami hegyes kis pamat éktelenkedett rajtuk hátul. A lófrálásban persze jól kifáradtunk, hét ágra sütött a nap, szakadt rólunk a veríték, úgyhogy a lábunk önkéntelenül is visszavitt az Új sor és Bika sor találkozásánál fekvő fogadó (Az egyszarvúhoz) kertvendéglőjébe. Bútorraktár és Lenolaj már ott voltak, mindkettejük előtt valami többszemélyes bőségtál, és töltekeztek. Pontosabban faltak, mint az árvízkárosultak. Jobb lesz, ha önök is bekészítenek valamit, mert kezdődik a tévéműsor.

Pénteken (8-án) nagy verseny lesz az este kilences sávban. Kezdjük is mindjárt a Filmmúzeumon adott Kémek a lokálban című filmmel, amit különben nem ajánlanék, de nagy vajak olvadoznak a fejemen, hát muszáj. Nevezett mű ugyanis annak az 'rült nők ketrece című filmnek a folytatása, amit a múlt héten tökéletesen összekevertem itt a Férfiak póráz nélkül című filmmel. Bocsánatot kérek a félrevezető közlésért. Kárpótlásul vigasztalódjanak A svéd szépséggel a Dunán, dettó kilenckor: skandináv tiniretró a hatvanas évekbe pakolva, ha kibírják huszonöt percig, leléphetnek a ViaSat3-ra ezredszer is megnézni az 'rületet (Polanski és Harrison Ford párizsi kalandjait). Tizenegy előtt az m2-n Csungking expessz 1994-ből: a távol-keleti álfilm reneszánszának nyitófilmje.

Szombaton ebéd után Tom Sawyer kalandjainak egy 1973-as kiszerelése az m1-en (14.25). Este tízkor meg a mélyfilozófiai kérdéseket lövöldözve boncolgató Robotzsaru a ViaSat3-on - vegyék a fáradságot, hiszen egy remekműről van szó, talán a filmművészet legalulértékeltebb gyöngyszeméről. Én persze azokat is megértem, akik már kilenc óta az Universalon nézik a vérciki Veszett a világot.

Vasárnap a SzívTv és más hasonló egyebek után elérkezik végre az m1-re Richard Lester és Richard Harris remeke, a Pénzt vagy életet! (1974). És a tv2-ről 23.30-kor megismerhetjük végre A véresen valódi valóságot Adolf Hitlerről egy német vígjáték közvetítésével, de ne nagyon hidd el, amit látsz, mert a Duna Tv már tízkor bemondta, hogy A te tévéd hazudik. Én biztonsági alapon 0.15-től egy kolumbiai krimit nézek az m2-n, az a címe, hogy PVC - 1. Mit szólnak? Láttak önök már kolumbiai krimit?

Hétfőn sajna nem adásszünettel tér vissza este nyolc után a kommunizmus az m1-re, hanem A tizedes meg a többiek c. százszor lerágott csonttal.

Kedden 22.10-től Millió Dolláros Hotel a Story4-en szerintem pont negyedszer.

Szerdán egy 1927-es Napóleon az m2-n 0.40-től. Erre azért rápróbálkozom.

Csütörtökön egy kretén kambekk kilenckor a Dunán: Cartouche, a jólelkű útonálló. És a kardozási tárgyban tizenegy előtt a Filmmúzeumon jön még az Excalibur is. Asszem, keresek helyettük egy jólelkű talponállót. Önök se vigyék túlzásba a tévézést, mert mosógép nő a fülükre!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le a figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.