tévésmaci - Kergék és birkák

  • .
  • 2011. május 12.

Trafik

Amikor Sztupa és Troché az egyszarvút keresték az erdőben és kezdett rájuk esteledni, Troché letelepedett egy nagy kőre, s megtörülte izzadt homlokát. Holnap majd biztos megtaláljuk - mondta, vagyis inkább sóhajtotta.
Sztupa is megállt, és ránézett, hittel és hitetlenül egyszerre. Akkor nyergelj, fordulj - úgy hangzott, mintha utasítást adott volna, pedig csak valami óhajtásfélét helyettesített a közhasznú fordulattal. Egy percig tájékozódniuk, gondolkodniuk kellett, hogy merre is vezet a hazaút, de aztán meglátták a villámhasított jégerfát, mögötte vitt a Kacsaúsztatóhoz vezető ösvény. Mielőtt nekivágtak volna, Troché felfedte valódi érzéseit: se egyszarvú, se szamóca, se Brokita, és őszintén szólva azt sem nagyon értettem, mit akartál azokkal a madártollakkal. Ne keseredj el, biztatta Sztupa, s valóban úgy tűnt, hogy a hite kerekedett felül. Úgy nézett Trochéra, hogy attól kicsiségnek tűnt minden baj. Mert hát kicsiség is volt, bár arra semmi bizonyíték nem áll - így utólag sem - a rendelkezésünkre, hogy élet-e az élet anélkül, hogy az ember találkozna az egyszarvúval. Vagy még inkább befogná - Sztupa és Troché pedig erre készültek, tudta is róluk mindenki, ezért értesítették őket, amikor feltűnt az erdőben. A kifelé vezető csapáson szinte ügetve haladtak, a lábuk elé sem nézve, csak bámulva a lebukó nap fák közt átbújó, vörös fényét. Már majdnem kiértek, amikor az északi oldalon, a vörös napfény szinte mértani közepén feltűnt egy alak. Messziről úgy nézett ki, mint egy csodálatos paripa. Ekkor mi eljöttünk tévézni.

Pénteken (13-án) este háromnegyed tízkor az m1-en eldönthetjük, hihetünk-e a gonosz erők sugalmainak, s feladhatjuk minden Szindbádba vetett hitünket végleg, vagy tévedés történt, és Huszárik Zoltán 1971-es filmje mégis kiállta az idők fénypróbáját. Én persze már fél kilenc óta az HBO Comedyn nézem az Addams family - A galád család című műremeket, s remélem, minél jobban meg is látszik rajtam ennek minden hatása. Tíz után a kettesen Semmi ágán, befigyelt lám egy Hal Hartley-csomag, az MBKSZ (Megbízható középszar) alosztályról. Háromnegyed egykor a Filmmúzeumon A város hercege Treat Williams azon korszakából, mikor még úgy tűnt, lehet valaki belőle - reklám nélkül is eltart reggelig, oly hosszú. Nyolckor volt a Cinemaxon Büszkeség és balítélet, de nekem akkor szóljanak, ha a Büszke séf és Bali télen című filmet adják.

Szombaton mintha abba sem hagyták volna, a Filmmúzeum újabb Sidney Lumet-operával hasít, 0.40-kor: Hálózat.

Vasárnap egy igazi partraszállós film éjfél előtt a tv2-n: Ryan közlegény megmentése. Vele egy időben a Filmmúzeumon: Szex minden mennyiségben. Hölgyeim és uraim, nehogy már partra szálljanak! Én 22.40 óta az MGM-en A csábítás trükkjét nézem, mert azt hittem, hogy ez a Szex minden mennyiségben első része, vagy mégiscsak Richard Lester a kedvencem.

Hétfőn sztenderdek kilenctől a Filmmúzeumon: A keselyű három napja, Aljas utcák, majd rögtön utánuk A határozat, tudják, amiben lemond a felcsúti tsz-elnök...

Kedden délben (12.20) a tv2-n Szenzáció!, Billy Wilder zseniális (és egyben 1974-es) filmje, Jack Lemmonnal és Walter Matthauval. A "Magyarország leghülyébb címfordításai mind Martin Ritt filmjeit veszik célba" című verseny ezüstérmese, a Call girl ötszázért 21.45-kor a Cinemaxon, de akkor már húsz perce megy a tv2-n A Bourne-rejtély, csakhogy egyik sem számít, mert aki a Jackie Brown főcímét bírta, úgyis kénytelen fennmaradni sokáig, mivel az MGM 2.15-től indítja A 110. utca című filmjét. Nos,azonnal zúzzák velem, hogy I was the third brother of five, Doing whatever I had to do to survive. I'm not saying what I did was alright, Trying to break out of the ghetto was a day to day fight. Ugye jó volt?

Szerdán este kilenckor a Duna Tv folytatja Nyikita Mihalkov ügyes-bajos dolgait, ezúttal az Öt este című 1979-es filmmel. Az m1 pedig elindít nyolc után egy négyrészes angol sorozatot, Mrs. Bradley titokzatos esetei címmel.

Csütörtökre elegem lett, maguk se vigyék túlzásba a tévézést!

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.