A Fidesz egyszerűen imádja a diplomatolvajokat: most Kövér pusziszkodott az egyikkel

  • narancs.hu
  • 2020. július 1.

Villámnarancs

Hazájában a lemondását követelik. Naná, hogy nem akar lemondani.

Kövér László tegnap a munkahelyén fogadta a szlovák parlament elnökét, Boris Kollárt, aki épp egy kiadós plágiumbotrány kellős közepéről érkezett budapesti látogatására, s feltehetően nem örült nagyon, amikor végre hazament.

Mert otthon a kormánykoalíciós partner (SaS) felszólítása fogadta, mely szerint mondjon le azonnal. Kollár persze tipikus k-európai politikus, láttunk már ilyet egy rakást.

Nem mondok le, s ha le kell mondanom, akkor kinyírom a kormánykoalíciót is, mert úgy kilépünk a pártommal (Sme Rodina), mint a sicc. De mondta azt is, hogy ő csak dolgozata 24 százalékát vette át mástól, és harmincat szabad, és azért ő sok forrást is megjelölt, ha nem is mindegyiket, meg még csupa olyasmit, amit ilyenkor a feketeseggűek szoktak.

Szóval Szlovákia friss kormánya máris bomlásveszéllyel néz szembe, de oszlani aligha fog, inkább mégis csak Kollár röpül egyedül, legalább a házelnöki székből (pártja vezetői székéből aligha, hisz az a párt egy egotrip).

Kollár legfontosabb mondása ennek fényében tehát az, amit Pesten mondott tegnap: „Hangsúlyozni szeretném, hogy lényegében mindenben egyetértettünk” – mármint Kövérrel. Kövér után Kollár Orbánnal és Áderrel is találkozott, s velük is egyetértett – lényegében mindenben.

Súlyos diplomáciai hiba, hogy Schmitt Pált kihagyták a buliból.

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.