Amíg Tiborcz István járni tud, maradunk az EU-ban, bár Zalaegerszegen elkúrta a milliárdos közvilágítást

  • narancs.hu
  • 2015. december 25.

Villámnarancs

A járdán nem látnak a gyalogosok, sötétedés után használni a kerékpárutat maga a túlélő túra. Tiborcz cége jó pénzért elsötétítette Zalaegerszeget; villanyszerelőt kellett hívni utánuk.

„Tök sötét lett Zalaegerszeg egyes részein, mióta beüzemelték az új LED-lámpás közvilágítást” – írja az Index, de a kontármunkánál is érdekesebbek a részletek.

Az egymilliárdos beruházás – kell-e mondani? – EU-s pénzből indult áprilisban, s az akkor még vidáman Tiborcz István érdekeltségi körébe tartozó legenda, az Elios végezte. Kábé úgy, mint Mekk mester.

„Sokan panaszkodtak, hogy az új lámpák túlzottan koncentrált fényt bocsátanak ki, és leginkább az oszlopokat, semmint azok környezetét világítják meg.

Néhány hónap múlva már az önkormányzat sem tudta figyelmen kívül hagyni a problémákat, igaz, igyekezett diszkréten megtalálni az ügyben a megoldást” – írja a hírportál.

Nos, e diszkrét megoldás az volt, hogy újabb extra LED-lámpákat kellett felszerelni, szám szerint ötven darabot – nyilván nem ingyen. S időközben Tiborcz is elengedte az Eliost.

Ezek után már csak a számok maradnak. „Az Elios 470 milliós osztalékot fizetett tulajdonosainak a 2014-es forgalom után. A 3,5 milliárd forintos bevételből 2,9 milliárdot hoztak az állami és önkormányzati megrendelések.”

Megnyugodhat tehát mindenki, amíg Tiborcz István és a többi erre kijelölt udvaronc el bír fáradni a kasszáig, s az EU hajlandó finanszírozni ezt a vircsaftot, maradunk európaiak. Ilyen izé, kivilágítatlan európaiak…

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.