Bencsik békemenettel fenyegeti a Szabadság térieket – Szex a szoborral

  • narancs.hu
  • 2014. július 21.

Villámnarancs

Az éj leple alatt elkövetett szoborállítás, a talapzaton látható fordítási hibák, a balhét elvinni próbáló, végtelenül szánalmas Lázár János, aki azt volt képes mondani, hogy „nem lesz avatóünnepség, mert a kormány nem triumfál, nem ünnepel” (mit ünnepelnél a náci megszálláson, te szerencsétlen?), a kussoló művész és a kussoló Orbán Viktor után újabb aljas szemétkedéssel gazdagodott a Szabadság tér története. Színre lépett Bencsik András, aki a Népszabadságnak elmondta, hogy ugyan teátrálisnak és zavarosnak tartja a szobrot, ám nem érti a vele szemben tanúsított „hisztérikus ellenállást”, illetve reményét fejezi ki, hogy „a békemenetnek nem kell megvédenie a szobrot”. Süket, aki e közlésben nem hallja a fenyegetést.

Pedig az lenne csak az igazi, ha kiszállna a békemenet! Most körülbelül úgy áll a dolog, hogy van egy emlékmű, egy köztéri szobor, amit megpróbáltak feltűnés nélkül, az éj leple alatt felállítani, s amit nem mernek felavatni, és amit minden bizonnyal a rendőrség fog védeni éjjel-nappal közpénzből. Akkor inkább védje tényleg a békemenet. Fuvarozza a Széles Tours a Szabadság térre a szokásos egy-kétmillió embert, kapják elő a „Nem leszünk gyarmat!” meg az „Aki agresszív fél. (így, vessző nélkül) Mi nem félünk.” feliratú ajzószerüket, és maradjanak is ott őrizni Orbán rendszerének máris szimbolikussá vált emlékművét.

Álljanak öntestükkel a tojások elé, érezzék mártírnak magukat, s közben megállás nélkül gyönyörködjenek a csodás műremekben, élvezzék minden porcikáját. Takarják ki, hogy mi többé ne lássuk, aztán olvadjanak bele, tegyék magukévá. Ha már úgyis nekik építették, akkor legyen szőröstül-bőröstül az övék. Úgy tűnik, már alig várják, hogy ez történjen. Csak Bencsiken, Bayeren meg a többi főkolomposon múlik, mikor veszi kezdetét e világra szóló gruppenszex. Az lenne csak az igazi, nem holmi hagyományos avatás.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.