Hülye, hülyébb, leghülyébb – postás, rendőr, vasutas, miniszter

  • narancs.hu
  • 2014. július 19.

Villámnarancs

Hány halott kéne ahhoz, hogy „a korszerűsítéssel járó, megváltozott technikai körülmények időnként ne terheljék meg a régi, felújításra váró vasúti berendezéseket”?

Alig egy hete, hogy a 64. Vasutasnapon Seszták Miklós, kisvárdai cégbejegyző, jelenleg nemzeti fejlesztési miniszter ezt találta mondani a nagy ünneplésben: „Amit a kormány 2010-ben elhatározott, már látszanak az eredményei, de ahhoz, hogy még több utast lehessen visszacsábítani a vasútra, tovább kell növelni a szolgáltatás színvonalát, közös erővel fel kell építenünk a jövő vasúti közlekedését.”

Látszanak az eredményei? Tényleg?

„Dunakeszinél két vonatot egy vagányra tereltek egymással szembe. Majdnem karamboloztunk...” – írta ma egy utas az indexnek, egy másik kiegészítette ezzel: „Páromék Vácról 14.27-es zónázóval indultak Pestre, Dunakeszinél a vonat valószínűleg váltóhiba miatt először majdnem kisiklott a sínről, majd alig tíz méterre állt meg a vágányon várakozó másik vonat előtt. Nagyon kevesen múlott, hogy nem lett tragédia.”

A cikkből kiderül, hogy nem először fordul elő hasonló eset. Tavaly is állt a bál az amúgy is forgalmas vonalon, a vonatok csak egy vágányon közlekedtek, többször leszakadt a felsővezeték, elromlott a biztosítóberendezés stb. Novemberben a MÁV avval védekezett, hogy „a korszerűsítéssel járó, megváltozott technikai körülmények időnként megterhelik a régi, felújításra váró vasúti berendezéseket, és azok műszaki meghibásodását okozhatják”.

Eltelt azóta több mint fél év, ezek szerint a megváltozott technikai körülmények még mindig „terhelnek”. De mit is mondott még Seszták Öcsi a falunapon vasutasnapon? „Ma már látszik, hogy az irány jó, a dolgunk csak annyi, hogy következetesen tartsuk magunkat ehhez.”

Mihez, basszus? Ahhoz, hogy ne legyenek félmegoldások? Hogy legközelebb ütközzön is össze a két vonat? Hány halott kéne ahhoz, hogy „a korszerűsítéssel járó, megváltozott technikai körülmények időnként ne terheljék meg a régi, felújításra váró vasúti berendezéseket”?

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.