Hülye, hülyébb, leghülyébb – postás, rendőr, vasutas, miniszter

  • narancs.hu
  • 2014. július 19.

Villámnarancs

Hány halott kéne ahhoz, hogy „a korszerűsítéssel járó, megváltozott technikai körülmények időnként ne terheljék meg a régi, felújításra váró vasúti berendezéseket”?

Alig egy hete, hogy a 64. Vasutasnapon Seszták Miklós, kisvárdai cégbejegyző, jelenleg nemzeti fejlesztési miniszter ezt találta mondani a nagy ünneplésben: „Amit a kormány 2010-ben elhatározott, már látszanak az eredményei, de ahhoz, hogy még több utast lehessen visszacsábítani a vasútra, tovább kell növelni a szolgáltatás színvonalát, közös erővel fel kell építenünk a jövő vasúti közlekedését.”

Látszanak az eredményei? Tényleg?

„Dunakeszinél két vonatot egy vagányra tereltek egymással szembe. Majdnem karamboloztunk...” – írta ma egy utas az indexnek, egy másik kiegészítette ezzel: „Páromék Vácról 14.27-es zónázóval indultak Pestre, Dunakeszinél a vonat valószínűleg váltóhiba miatt először majdnem kisiklott a sínről, majd alig tíz méterre állt meg a vágányon várakozó másik vonat előtt. Nagyon kevesen múlott, hogy nem lett tragédia.”

A cikkből kiderül, hogy nem először fordul elő hasonló eset. Tavaly is állt a bál az amúgy is forgalmas vonalon, a vonatok csak egy vágányon közlekedtek, többször leszakadt a felsővezeték, elromlott a biztosítóberendezés stb. Novemberben a MÁV avval védekezett, hogy „a korszerűsítéssel járó, megváltozott technikai körülmények időnként megterhelik a régi, felújításra váró vasúti berendezéseket, és azok műszaki meghibásodását okozhatják”.

Eltelt azóta több mint fél év, ezek szerint a megváltozott technikai körülmények még mindig „terhelnek”. De mit is mondott még Seszták Öcsi a falunapon vasutasnapon? „Ma már látszik, hogy az irány jó, a dolgunk csak annyi, hogy következetesen tartsuk magunkat ehhez.”

Mihez, basszus? Ahhoz, hogy ne legyenek félmegoldások? Hogy legközelebb ütközzön is össze a két vonat? Hány halott kéne ahhoz, hogy „a korszerűsítéssel járó, megváltozott technikai körülmények időnként ne terheljék meg a régi, felújításra váró vasúti berendezéseket”?

Figyelmébe ajánljuk

Polt Péter írásbeli válaszából kiderül: azt sem tudja, miben folyik nyomozás

Elég súlyos ellentmondásra derült fény egy, az orosházi férfi kézilabdát érintő 1,3 milliárd forintos szabálytalan tao-felhasználási ügyben. A minden jel szerint költségvetési csalás gyanúja ügyében tett fel írásbeli kérdést Tóth Bertalan (MSZP) országgyűlési képviselő Polt Péter legfőbb ügyésznek, aki azt válaszolta, hogy az ügyben nem indult büntetőeljárás. A Narancs.hu-t korábban és most is az ellenkezőjéről tájékoztatta a NAV Dél-alföldi Bűnügyi Igazgatósága.  A Sportállamtitkárság hallgat az ügyben.

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.