Erősen kérdéses a Ripost sorsa

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 30.

Villámnarancs

A Népszava forrása szerint nincs szükség a kormányzati bulvárlapra, hiszen ott a Bors.

„Amikor a Ripostot létrehozták, még nem volt kormányközeli lap a Bors. A két lap példányszáma szignifikáns különbséget mutat, tehát, ha az átszervezés egyik fő oka a költséghatékonyság, akkor felmerül a kérdés, hogy miért is van rá szükség” – utalt a Ripost várható sorsára a Népszava kormánymédiaügyekben felettébb jártas forrása abban a cikkben, amely sorra veszi, milyen változtatásokra lehet számítani az Orbán Viktor céljainak alárendelt lakájmédia-birodalomban.

false

Arról már korábban is szó esett, hogy jelentős központosítás várható, melynek keretében a kormánynak kedves tévé- és rádiócsatornákat, nyomatott és online lapokat egy cég, a Liszkay Gábor által alapított Media Fundamentum Nonprofit Zrt. alá szervezik be. Ebben a központosított gigabirodalomban ezek szerint már nem kell a Ripost, megteszi a Bors is.

Mindeközben megkezdődött az Echo Tv profilváltása, „sportosabbá és szórakoztatóbbá” tétele is – írja a Népszava. Ennek szellemében Klausmann Viktor külön reggeli műsort kap, a sportvonalat pedig Simicska Lajos hajdani kedvence,  a Telekom Veszprém pénteki mérkőzésével indítja be Mészáros tévéje.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.