Kína, Azerbajdzsán és a többiek után Oroszország is küldött egy jelet.
Széles nyomtávú vasút épül Kelet-Közép-Európában, a gigaberuházás gyakorlatilag meghosszabbítja a Vlagyivosztok–Moszkva-vonalat egészen Bécsig. A pálya tervezett nyomvonala Szlovákián keresztül vezet, gondosan elkerülve Magyarországot.
E vasútvonalat előbb meg kell építeni, aztán meg fenntartani és üzemeltetni kell – könnyű kitalálni, hány (rengeteg) munkahelyet, mennyi beáramló pénzt (rengeteget) biztosított volna a részvétel széltében-hosszában az országnak…
Lehet persze minderre azt mondani, hogy sokat vesztenénk vele, bezárna a Záhonyi átrakó pályaudvar, s jelentősen megnőne az orosz kereskedelmi befolyás (így természetesen a politikai is).
Csak azt nem lehet mondani, hogy az Orbán-adminisztráció „keleti nyitás” politikáját a célországok egy másodpercig is komolyan vennék. Hogy bárki is partnerként számolna velünk.