Lemaradtunk a vonatról – Elkerüli Magyarországot a nagy vasútépítés

  • narancs.hu
  • 2013. július 22.

Villámnarancs

Kína, Azerbajdzsán és a többiek után Oroszország is küldött egy jelet.

Széles nyomtávú vasút épül Kelet-Közép-Európában, a gigaberuházás gyakorlatilag meghosszabbítja a Vlagyivosztok–Moszkva-vonalat egészen Bécsig. A pálya tervezett nyomvonala Szlovákián keresztül vezet, gondosan elkerülve Magyarországot.

E vasútvonalat előbb meg kell építeni, aztán meg fenntartani és üzemeltetni kell – könnyű kitalálni, hány (rengeteg) munkahelyet, mennyi beáramló pénzt (rengeteget) biztosított volna a részvétel széltében-hosszában az országnak…

Lehet persze minderre azt mondani, hogy sokat vesztenénk vele, bezárna a Záhonyi átrakó pályaudvar, s jelentősen megnőne az orosz kereskedelmi befolyás (így természetesen a politikai is).

Csak azt nem lehet mondani, hogy az Orbán-adminisztráció „keleti nyitás” politikáját a célországok egy másodpercig is komolyan vennék. Hogy bárki is partnerként számolna velünk.

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.