Magyarország bugris miniszterelnöke nőügyekkel nem foglalkozik

  • narancs.hu
  • 2017. április 4.

Villámnarancs

Vajon mi lehet ennek az embernek a fejében?

Megkérdezték Magyarország miniszterelnökét a parlamentben, hogy a kormány tényleg leváltja-e (hazarendeli) washingtoni nagykövetét. Orbán Viktor erre kényszeres vigyorával annyit válaszolt: nőügyekkel nem foglalkozom.

Magyarország washingtoni nagykövete történetesen nő, neve is van, Szemerkényi Rékának hívják, s persze rohadtul vissza is rendelik, hisz Orbán Viktort még mindig nem fogadta Donald Trump. Nem vitte el Camp Davidbe golfozni, valszeg le sem szarja, s erről ki tehet? A nagykövet, az a cemende.

De szögezzük gyorsan le, Szemerkényi Réka pontosan tudta, mire szegődött, bármikori menesztése simán benne volt a pakliban. De azt talán még ő sem sejtette, hogy eljön majd a nap, amikor Orbán Viktor úgy fog beszélni róla, mint egy utolsó kapcabetyár az utca rongyáról. Most megtörtént, a szokott vigyorral. A sértés ugyan Szemerkényinek szólt, de Orbán minden magyar nőnek kijelölte vele a helyét. A feleségéét is, a lányaiét, az anyjáét is. A te feleségedét, a te lányodét, a te anyádét is, nyájas olvasó. Nem először persze, de ennyire alpári tónusban még soha.

A következő nyilván a kurvaanyádozás lesz, mint a meccsen.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."