Orbán, a fogtündér

  • narancs.hu
  • 2014. április 3.

Villámnarancs

Hogy ez valami áprilisi tréfa? Ugyan már!

Hallottak már a 2012-ben alapított Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztő-, Kutató- és Tudástranszfer Központ Szolgáltató Kft.-ről? Mi sem. Pedig micsoda lázas tevékenység folyhat a falai közt! Különösen arra lennénk kíváncsiak, hogy miféle kutatási tevékenységet végeznek a fogaszati turizmussal kapcsolatban, egyáltalán: hogyan szokás ezt kutatni? Laboratóriumban? Fehér egereken kísérletezve? Vagy könyvtárban, levéltárban? És hogyan működik a tudástranszfer? Soproni fogorvosok tartanak előadást a kecskemétieknek földrajzból? Utána meg a nyugat-magyarországi ingatlanügynökök?

Hogy ez valami áprilisi tréfa? Ugyan már! Amint arról a napi.hu beszámolt, ez a cég, tehát a Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztő-, Kutató- és Tudástranszfer Központ Szolgáltató Kft., a kormányzati tartalékból 400 millió forintot kapott „megalapozó kutatások megvalósításához”.

Minő véletlen, hogy a kft. főnöke Orbán Viktor fogorvosa!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.