Orbán, a fogtündér

  • narancs.hu
  • 2014. április 3.

Villámnarancs

Hogy ez valami áprilisi tréfa? Ugyan már!

Hallottak már a 2012-ben alapított Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztő-, Kutató- és Tudástranszfer Központ Szolgáltató Kft.-ről? Mi sem. Pedig micsoda lázas tevékenység folyhat a falai közt! Különösen arra lennénk kíváncsiak, hogy miféle kutatási tevékenységet végeznek a fogaszati turizmussal kapcsolatban, egyáltalán: hogyan szokás ezt kutatni? Laboratóriumban? Fehér egereken kísérletezve? Vagy könyvtárban, levéltárban? És hogyan működik a tudástranszfer? Soproni fogorvosok tartanak előadást a kecskemétieknek földrajzból? Utána meg a nyugat-magyarországi ingatlanügynökök?

Hogy ez valami áprilisi tréfa? Ugyan már! Amint arról a napi.hu beszámolt, ez a cég, tehát a Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztő-, Kutató- és Tudástranszfer Központ Szolgáltató Kft., a kormányzati tartalékból 400 millió forintot kapott „megalapozó kutatások megvalósításához”.

Minő véletlen, hogy a kft. főnöke Orbán Viktor fogorvosa!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.