Orbán Viktor kedvenc főszerkesztője megmagyarázta, miért jó mindenkinek, ha a Felcsút indul az Európa Ligában

  • narancs.hu
  • 2020. július 5.

Villámnarancs

Gyurcsány!

A héten Szöllősi György, a Nemzeti Sport főszerkesztője a Digi Start tévében járt. Azért hívták meg, hogy értékelje a Felcsút bajnoki bronzérmét (mi mást?), mely egyúttal az Európa Ligában való részvétel passzusa is. Szöllősi illetékes az ügyben, hiszen korábban Orbán akadémiájának volt a sajtófelelőse, mondhatnánk azt is hazajár Felcsútra, tudhat ezt-azt.

Szöllősi el is mondta, hogy főnöke az évtizedeken át

pusztulni hagyott magyar labdarúgás megújításának élére állt

azzal, hogy létrehozta 2006 körül futballakadémiáját a kert végiben, úgyhogy már épp itt volt ideje, hogy megtérüljön a befektetés.

Merthogy Szöllősi szerint a bajnoki bronzzal bizonyította a Felcsút, hogy nem volt hiábavaló tengernyi milliárdot beletolni a projektbe, ahogy ő mondta: „a Puskás Akadémia futballsivatagban lett egy oázis, ahol a semmiből elkezdtek futballistákat nevelni”.

Arról sajna nem esett szó, hogy a csapatra inkább az volt a jellemző, hogy „a semmiből elkezdtek játékosokat vásárolni”. Azt sem nagyon feszegette, hogy az egész produkció igazából csak 2010-től, Orbán hatalomra kerülésétől kezdett beindulni, azt azonban muszáj volt megjegyeznie, hogy „ha minden befolyásos politikus, volt miniszterelnök, államelnök valamilyen társadalmi ügyet felkarolna, amelyet a személyéhez tudnánk kötni, jótékonyság, oktatás valamilyen kulturális program, akkor az jó lenne, mert hát Orbán Viktorhoz köthető ez a projekt”.

Ami lefordítva

nem egyéb vaskos gyurcsányozásnál.

Ha Orbán megtette a magáét ellenzékben, akkor Szöllősi logikája szerint most Gyurcsányon a sor, hogy valamilyen társadalmi ügyet felkaroljon, „amelyet a személyéhez tudnánk kötni”. Szabad a gazda például az egészségügyben, a kultúrában, hátha ott is „gyorsabban haladnánk”.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.