Tiborcz haverja és a kartell

  • narancs.hu
  • 2018. március 29.

Villámnarancs

Így aláz porig a NER érinthetetlen lovagja, ha törvényesen akarsz eljárni. A nyugalom megzavarására alkalmas NER-alázás következik!

A Magyar Nemzet információi szerint a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) tegnap három hangfelvétel érkezett egy beadvány kíséretében. A lap úgy tudja, hogy az egyik felvételen a  Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vezérigazgatója, a Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter bizalmasaként és Orbán Viktor vejének, Tiborcz Istvánnak a barátjaként-üzlettársaként ismert Szivek Norbert folytat beszélgetést Kisvári Jánossal, az MNV alá tartozó, állami Malév Ground Handling (MGH) Zrt. 2016 októberében leköszönt vezérigazgatójával.

(A lap szerint a másik két felvételen az MGH korábbi vezére, Nemes Ervin és a magyar cég versenytársa, a török Çelebi Ground Handling Hungary Kft. vezérigazgatója, Osman Yılmaz egyeztet angol nyelven.)

false

A Magyar Nemzet úgy értesült, hogy a beadványhoz csatolt Szivek–Kisvári beszélgetés azonos azzal a valószínűleg mobiltelefonnal, titokban készült hanganyaggal, amely eljutott a lap szerkesztőségébe is. Kisvári, akit  kb. két héttel a beszélgetés előtt menesztettek az MGH éléről, a beszélgetés előtt egy nappal fordult a versenyhivatalhoz, mert a Çelebi azzal kereste meg az MGH-t, hogy az áraikat egyeztessék.

Részletek Szivek  és Kisvári beszélgetéséből:

Sz.: – Te, János, azt akarom kérdezni, hogy ilyenkor mi a célod, amikor írsz egy ilyen levelet? Tök őszintén, mi a valós célja?

K.: – Az a baj ezzel, hogy ezt be kell jelenteni.

Sz.: – Te önkéntes rendőr vagy, János?

K.: – Nem vagyok önkéntes rendőr, de kötelességem bejelenteni.

(…)

Sz.: – Nem látod, hogy túlélésért küzd a cég?

(…)

K.: – Azt hallottam, Norbert, hogy más is ilyen bejelentést akar tenni…

Sz.: – Komolyan mondom, te ne menj sehova komoly helyre dolgozni, úgy kib…nak, mint ahogy mi megtettük most. Tehát megmondom őszintén, te mire vagy alkalmas. (…) János, menj el taxisofőrnek, ne menj el komoly pozícióba. (…) Ennyire béna, f…sz menedzser vagy? A céget büntetik meg, nem téged. Neked milyen személyes előnyöd fakad ebből?

K.: – Semmilyen.

Sz.: – Hát akkor minek? János, figyelj rám. Megmondom őszintén, nagyon-nagyon bánt, hogy eddig hallgattam mindenki másra, hogy kib…sszalak innen. Őszinte leszek, én hibáztam. (…) Ne tőlem kérjél referenciát a jövőre nézve. (…) Amúgy meg csináld úgy, ahogy akarod. Ügyes vagy, most aztán komoly férfi lettél. (…) Ilyen beszari kis alak vagy? (…) Mi az, ami neked ebből lehetett volna problémád? Ne haragudj, mi a pi…áért kellett? Ilyenekkel vagy elfoglalva? Ez volt az első dolgod? Hát egy kib…ott csokit nem tudsz megvenni. Mire vagy te alkalmas?

A további részletek – például, hogy Szivek előnyösnek tartotta volna a két cég együttműködését – az mno-n olvashatók, Szivek Norbert NER-ben elfoglalt helyéről itt írtunk részletesen.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.