Visszhang: lemez

Chai: Wink

  • - minek -
  • 2021. május 26.

Visszhang

A négytagú japán női zenekar eddigi pályafutása maga a tündérmese, jeles dance-punk elődöket megidéző, energikus zenéjük pár év alatt levette a lábáról a világ furapop-rajongóit.

Első két, vidáman deliráló albumuk (Pink, Punk) után tavaly a seattle-i Sub Pop kiadóhoz szerződtek, itt jelent meg harmadik, címadásával (a wink magyarul kacsintást jelent) a hagyományaikat folytató, egyúttal váltást is jelző albumuk. A nyers gitárhangzásnak egy időre búcsút mondtak, szintifunk, r&b, hiphop, dreampop, new wave és nyers diszkó uralja az albumot, rafinált basszuspengetéssel, dobolással és szintetizátorfutamokkal körítve. Néha visszajönnek a groove-ba áztatott energikus pillanatok is, de az END című szám már többet köszönhet a kilencvenes években fénykorát élő Beastie Boysnak. A Ping Pong elsöprő elektropop hangzásához döntően járul hozzá a honfitárs chiptune banda, a YMCK bájosan 8 bites hangzása, a lüktetően nyárias In Pink pedig magán viseli a Stones Throw Records-közeli Mndsgn keze nyomát. A Chai hangzásának kulcsa a többrétegű női vokál, ami ezen a lemezen sokkal szofisztikáltabban szól, miközben kiszámíthatatlanul keverednek a bájos akcentusú angol és az anyanyelvi strófák. Az egyre rafináltabb kompozíciók egy popérzékeny, ellenállhatatlanul dallamos, számos stílusban otthonosan mozgó és kellően okos-agyas zenekart mutatnak. Ahogy az egyik kulcsdal címe (Nobody Knows We Are Fun) üzeni, eddig talán senki sem hitte, mekkora zenei potenciál rejlik bennük, de ezután aligha becsülhetjük alá őket büntetlenül.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.