Visszhang: lemez

Chai: Wink

  • - minek -
  • 2021. május 26.

Visszhang

A négytagú japán női zenekar eddigi pályafutása maga a tündérmese, jeles dance-punk elődöket megidéző, energikus zenéjük pár év alatt levette a lábáról a világ furapop-rajongóit.

Első két, vidáman deliráló albumuk (Pink, Punk) után tavaly a seattle-i Sub Pop kiadóhoz szerződtek, itt jelent meg harmadik, címadásával (a wink magyarul kacsintást jelent) a hagyományaikat folytató, egyúttal váltást is jelző albumuk. A nyers gitárhangzásnak egy időre búcsút mondtak, szintifunk, r&b, hiphop, dreampop, new wave és nyers diszkó uralja az albumot, rafinált basszuspengetéssel, dobolással és szintetizátorfutamokkal körítve. Néha visszajönnek a groove-ba áztatott energikus pillanatok is, de az END című szám már többet köszönhet a kilencvenes években fénykorát élő Beastie Boysnak. A Ping Pong elsöprő elektropop hangzásához döntően járul hozzá a honfitárs chiptune banda, a YMCK bájosan 8 bites hangzása, a lüktetően nyárias In Pink pedig magán viseli a Stones Throw Records-közeli Mndsgn keze nyomát. A Chai hangzásának kulcsa a többrétegű női vokál, ami ezen a lemezen sokkal szofisztikáltabban szól, miközben kiszámíthatatlanul keverednek a bájos akcentusú angol és az anyanyelvi strófák. Az egyre rafináltabb kompozíciók egy popérzékeny, ellenállhatatlanul dallamos, számos stílusban otthonosan mozgó és kellően okos-agyas zenekart mutatnak. Ahogy az egyik kulcsdal címe (Nobody Knows We Are Fun) üzeni, eddig talán senki sem hitte, mekkora zenei potenciál rejlik bennük, de ezután aligha becsülhetjük alá őket büntetlenül.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.