Visszhang: film

Nő az ablakban

  • - kg -
  • 2021. május 26.

Visszhang

A címbéli nő Amy Adams, és ha ő néz ki egy – földi halandó számára nem is e világi – New York-i brownstone épület ablakából, hogy fényképezőgépével kémlelje a szomszédokat, az már félsiker, gondolhatnánk.

Még akkor is, ha az efféle kémlelések mögött rendre ott van, hogy valaki a kreatív teamból egyszer részt vett egy Hitchcock-kurzuson, és kellemes emlékekkel távozott. Ezúttal már magát a regény íróját is kezelték Hitch-stréberséggel, és akkor még a rendezőről nem is beszéltünk, akin végképp elhatalmasodtak a filmtörténeti rángások. Szegény Amy pedig csak néz kifelé azon az ablakon, otthonkája takaros, tekintete zavart, egyik kezében nyugtató, a másikban ital, a pszichiátere agorafóbiára esküszik, mindenki más a Hátsó ablakra. Igaz, Otto Preminger Laurájából (magyarul: Valakit megöltek, 1944) is bejátszanak egy keveset, Clifton Webbet mindig öröm látni, Gary Oldman viszont úgy fest, mint akinek épp most szóltak, hogy tajtékoznia kell egyet. Egy profinak ez semmi, azt sem kell tudnia, hol van, Oldmanon sem látszik, hogy képben lenne, ez most melyik film. Amyt ott hagytuk el, hogy áll az ablaknál és néz: addig-addig csinálja ezt, míg a szomszédban konyhakés nem villan, amely mintha Julianne Moore-ba szaladna bele, Jennifer Jason Leigh-ben viszont a vágóolló tett kárt, őt szinte teljesen kivágták, még az üvegplafonnak is nagyobb szerep jut (na, mi?!), mint neki. Még a pszichiátert is egy Pulitzer-díjas művész alakítja, egyedül a macska nem nyert még semmit – ez a hatalmas pazarlás ad egy kis szürreális ragyogást e nagyon B thrillernek. 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”