animáció - Szex teljes mellbedobással

  • - s -
  • 2009. április 23.

Zene

Szexről beszélni a legkönynyebb - vethetjük oda könnyedén; ez elhamarkodott beszéd lesz akkor is, ha maradunk a közmondásos alapesetnél: alig felserdült fiúk a kocsmában, épp az első italélményeket gyűjtögetve. Dehogy könynyű, ha más nem, alkoholos síkosító biztosan kell hozzá.
Szexről beszélni a legkönynyebb - vethetjük oda könnyedén; ez elhamarkodott beszéd lesz akkor is, ha maradunk a közmondásos alapesetnél: alig felserdült fiúk a kocsmában, épp az első italélményeket gyűjtögetve. Dehogy könynyű, ha más nem, alkoholos síkosító biztosan kell hozzá. Vagy gondoljunk csak (s ne intézzük el anynyival, hogy szintén korai) a szerelmi együttlétek klasszikus bénázására: "neked is jó volt?", annál még rágyújtani is jobb. Ám mindez nehézségi fokban messze eltörpül amellett, ha egy fiatal nőnek a nyilvánosság előtt kell szólnia, hogyan is áll éppen a szexszel. Az ilyesmi még akkor sem problémamentes, ha az illető nagy tudású értője a területnek, s csak tudományos mondandóját illusztrálná önpéldáival - ilyen esetről momentán nincs konkrét információnk, ám valami elég hasonlatos esik meg a Moszkvában tanult, New Yorkban élő lett Signe Baumane rajzfilmjében. Egy nagy pofájú és nagy tudású csaj, sajnálom, nincs rá jobb formula: osztja az észt (nem a lett miatt, tényleg) az első csókról, a feltámadó féltékenységről, s még néhány testrészről, amelyek közül - a legőszintébb sajnálatunkra - egyik sem az öreganyja térdekalácsa. Mindeközben kamaszkori vonal- és színtechnikával megrajzolt, ugyancsak lendületes hadarásban megmutatott ábrák támasztják alá mondandóját. Vagy inkább, dettó sajnálatunkra: illusztrálják. Ám amit lehet úgy illusztrálni, hogy a fallosz a kulcs és a vagina a zár, hát arról, ha kijelentjük, hogy nem találta fel a spanyolviaszkot, akkor még finomak vagyunk. Ennél valamivel még Gusztáv is többet tudott a szexről.

**

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.