dvd - A káosz birodalma

  • - kg -
  • 2008. augusztus 21.

Zene

Végül is magunknak köszönhetjük. Ha nem rajongunk oly vehemensen a Donnie Darkóért, ha Richard Kellyt nem mondjuk el az égvilágon mindennek, ha 26 évesen forgatott első filmjét nem juttatja be a közönségszavazat (a hivatalos forgalmazási csatornákat megkerülve) az évezred eleji kultklasszikusok gálájára, akkor tán most nem kellene elővenni az elkapatott tehetségről szóló La Fontaine-i tanmesét.

Végül is magunknak köszönhetjük. Ha nem rajongunk oly vehemensen a Donnie Darkóért, ha Richard Kellyt nem mondjuk el az égvilágon mindennek, ha 26 évesen forgatott elsõ filmjét nem juttatja be a közönségszavazat (a hivatalos forgalmazási csatornákat megkerülve) az évezred eleji kultklasszikusok gálájára, akkor tán most nem kellene elõvenni az elkapatott tehetségrõl szóló La Fontaine-i tanmesét. Na jó, nem kell túldrámázni a dolgot: annyi történt csupán, hogy a pénzes bácsik hagyták, hadd játsszon a (csoda)gyerek, és attól sem rettentek vissza, hogy a musical, az akciófilm, az utópia és a politikai szatíra egyszerre szerepelt a mûfaji megjelölés rubrikájában. Pedig ezek a hollywoodi vegyületek a legritkább esetben szoktak barátságos reakcióra lépni egymással, ha pedig mégis, ott is sokszor az utókorra marad, hogy zsenit kiáltson. A tudomány mai állása szerint A káosz birodalma a világ legdrágább önképzõköri alkotása, mûfajilag sci-fibe oltott CNN-musical, melyet Robert Altman és Ed Wood szellemi örökösei egyaránt kikérhetnek maguknak. A csatolt extrákból kiderül az is, hogy maguk a színészek sem értették, miben szerepelnek, de õk ezt kivétel nélkül a sorok közti zsenialitásnak tulajdonították, és boldogan adták át magukat a magasabb rendû mûvészetnek. Meglehet, nekik volt igazuk: Kelly csakugyan egy értõbb utókornak készítette a filmjét, akik Justin Timberlake-ben majd meglátják az embert, a fapofák mögött a humort, a dalbetétek mögött pedig a próféciát. De addig néhányat még biztosan kell aludni.

Forgalmazza a Best Hollywood

Most: *

A távoli jövõben: a csillagos ég

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.