film - VÉNASSZONYOK NYARA

  • Békés Bálint
  • 2009. szeptember 3.

Zene

Gianni hatvan felé járó magányos római férfi, mindennapjait az anyja gondozásával tölti. Anyagi problémái miatt elvállal két napra egy másik idős hölgyet is, de érkezik pluszba még két öregasszony. A film tehát harsány vígjáték is lehetne, de mégsem az, ami leginkább a főszereplő és író-rendező Gianni Di Gregorio művészi alkatából következik.
Gianni hatvan felé járó magányos római férfi, mindennapjait az anyja gondozásával tölti. Anyagi problémái miatt elvállal két napra egy másik idõs hölgyet is, de érkezik pluszba még két öregasszony.

A film tehát harsány vígjáték is lehetne, de mégsem az, ami leginkább a fõszereplõ és író-rendezõ Gianni Di Gregorio mûvészi alkatából következik. Figuráit nem azért tereli egy helyszínre, hogy a félreértésekbõl és érdekellentétekbõl adódó labdákat lecsapja, s az alaphelyzetet sem a cselekmény kiindulópontjának tekinti, inkább magukat a figurákat tartja lényegesnek.

Gianninak nemhogy nincsenek terhére a 90 év körüli asszonyok, minden mozdulatában ott van a szeretet és tisztelet. Ám mindezt nem a kötelezõ udvariasság mondatja Di Gregorióval, a rendezõ inkább ironikusan, egy kis éllel beszél az öregedés elutasításáról és a fiatalság iránti nosztalgiáról. Kifejezõek és õszinték a Giannit magányosan ábrázoló pillanatok, alig tudunk róla valamit, csak találgathatunk felõle.

Di Gregorio elsõ rendezésének végeredménye személyes és szeretetteli, idõnként megkapó mû, filmként azonban sajnos nem állja meg a helyét, inkább a rendezõ szép és emberséges gondolatainak gyûjteménye.

Forgalmazza a Cirko Film - Másképp Alapítvány

***

Figyelmébe ajánljuk