Lemez

Hippikiller: Totally Disco

  • - minek -
  • 2017. július 8.

Zene

Bihari Balázs szinte egyszemélyes projektje 2003 óta működik, eddig három nagylemeze jelent meg, de talán ez a mostani a legizgalmasabb. És nemcsak azért, mert Bihari mintha most talált volna rá igazi médiumára, bár az kétségtelen, hogy új számai a befogadói és az alkotói oldaláról is különösen magas bűnös élvezet faktorral bírnak. A Hippikiller ezúttal a nyolcvanas évek jó ízű new wave, szinti és egyéb popzenéire reflektál nagy élvezettel, olyannyira, hogy nyitányként rögtön felken egy Elton John-klasszikust (I’m Still Standing), s az évtized aurájába tökéletesen beleolvadó énekhanghoz odapasszít egy olyan zenei alapot, amely a Die Kruppsot és a Fine Young Cannibalst idézi.

A gitárjáték végig remekül egészíti ki a billentyűfutamokat és a gépek generálta rigid ritmusokat, amiket szintén (az eddig csak gitárosként számon tartott) Bihari egymaga játszott föl, de az igazi meglepetés mégis az, hogy a saját szerzemények többnyire felveszik a versenyt a megidézni kívánt slágerekkel. A legjobb pillanatokban (amilyen például a remekül eltalált Mountains) a Hippikiller egyszerre lesz új Heaven 17, Talk Talk, Ultravox vagy Duran Duran, legfeljebb néha egy árnyalatnyi EBM/indusztriál beütéssel. Ehhez a pár dalban felbukkanó vendégek (Polly Flow, Bodrogi András, MC Fedora) is jócskán hozzáteszik a magukét, még ha néha odébb is tolják a fókuszt. Legalábbis a Polly Flow-val rögzített Wasteland már inkább a kilencvenes évek bristoli hangzását idézi, de ne is történjen ennél rosszabb!

Szerzői kiadás, 2017

alá

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.