Lemez

Kiscsillag: Néniket a bácsiknak!

  • - greff -
  • 2011. december 14.

Zene


Figyelembe véve, hogy a Kiscsillag harmadik albumának kérdése elég nyilvánvalóan az volt, vajon képes-e a zenekar a 2009-es Örökre szívembe zártalak görcstelen garázsrockos lendületét megtartva a szokásos két-háromnál végre több, valóban emlékezetes dalt a világra vajúdni, a borzalmas című Néniket a bácsiknak! duplán is csalódást jelent. Az ellenállhatatlan lendület atmoszférájának megteremtését mindjárt a nyitódal megnehezíti, hiszen a dalszöveggel nem túl szerencsés kontrasztot képezve túlságosan udvarias – másrészt elég zavaró, hogy a verze szinte egy az egyben a Queens Of  The Stone Age Lost Art Of Keeping A Secret című ismert slágeréből van. A kelleténél langyosabbra hűtött rockolások sajnos később is visszaköszönnek, például az Olajoshordóban és a laposan viccelődő Kit simogasson?-ban, továbbá a saját képre nem igazán formált QOTSA-formulák is beköszönnek még egyszer a Szirmokban – ezek mind elég gyenge számok.

A Bánat sodró (indie) rock and rollja, a Nagy, nehéz slide-gitárokkal simogatott sötét lassúja vagy a napsugaras, légies Holding már sokkal jobb, de nem mondhatnám, hogy ellenállhatatlan vágyat generálnának az újrahallgatásra. Utóbbiból például hiányzik ehhez egy olyan, a dalt kiteljesítő markáns refrén, amilyen a lemez utolsó negyedét indító Szerelem, jóban hallható. Ezt a blokkot a két keseredés záróballada végképp a többi fölé emeli: a nagyon hatásos vonósokkal aládúcolt Elég a maradék és a kevés eszközzel sokat közlés diadalát hozó Sirály világosan megmutatja, milyen klassz lehetne a Kiscsillag, ha Lovasi András legalább egy kicsivel komolyabban venné magát meg a projektjét.

Megadó Kiadó, 2011

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.