Lemez: Muzsika holnapután (21st Century Soul válogatás)

  • -hpcs -
  • 1997. július 10.

Zene

Mit jelent ez egyenként? Jelenti a Masters At Work ("Little" Louie Vega és Kenny "Dope" Gonzalez) elképesztően eklektikus és zseniális Nuyorican Soul albumának - negyven év New York-i tánczenéje jazzben, latinban, diszkóban, hip-hopban elbeszélve másfél óra alatt - egyik legjobb számát, az I´m The Black Gold Of The Sunt Jocelyn Brownnal a főszerepben, jelenti a trip-hop-díva Nicolette politikus és relaxált No Governmentjét az Alec Empire-féle újrakeverésben, a brit jazzszaxofonos, Courtney Pine Billie Holiday-feldolgozását a Mo´ Wax-törzsgárdatag Attica Blues által megbolondítva, jelenti a japán-francia mix-jazz-úttörők, a United Future Organization új kémfilm-albumának His Name Is... című éjszakai bárzenéjét (ez az a rész, amikor a főhős szerelmi bánat következtében nagyon el van ázva - a koktél felrázva, nem keverve -, az érzéketlen rossz fiúk mégis megjelennek, s hősünknek ki kell találnia valamit).
Mit jelent ez egyenként? Jelenti a Masters At Work ("Little" Louie Vega és Kenny "Dope" Gonzalez) elképesztően eklektikus és zseniális Nuyorican Soul albumának - negyven év New York-i tánczenéje jazzben, latinban, diszkóban, hip-hopban elbeszélve másfél óra alatt - egyik legjobb számát, az I´m The Black Gold Of The Sunt Jocelyn Brownnal a főszerepben, jelenti a trip-hop-díva Nicolette politikus és relaxált No Governmentjét az Alec Empire-féle újrakeverésben, a brit jazzszaxofonos, Courtney Pine Billie Holiday-feldolgozását a Mo´ Wax-törzsgárdatag Attica Blues által megbolondítva, jelenti a japán-francia mix-jazz-úttörők, a United Future Organization új kémfilm-albumának His Name Is... című éjszakai bárzenéjét (ez az a rész, amikor a főhős szerelmi bánat következtében nagyon el van ázva - a koktél felrázva, nem keverve -, az érzéketlen rossz fiúk mégis megjelennek, s hősünknek ki kell találnia valamit).

Hangzatos című válogatásokkal tele a padlás, annál jobb, hogy itt tényleg azt kapjuk, ami ígérve van: a jövő század soulzenéjét. Az egykori Acid Jazz-alapító és rare groove-király Giles Peterson kiadója, a Talkin´ Loud az elmúlt néhány évben sikeresen újította meg magát, nyitott nem csupán a korábbi zenekaraival rokon trip-hopszerűségek, de a drum-and-bass felé is. A jövő század soulja ezek szerint lélekteli lesz - milyen legyen? -, gyönyörű hangú nők fogják énekelni gyönyörűen, végtelenül lassú, begyógyult hip-hop-ütemek vagy spéci poszt-jungle-pörgések szólnak majd benne, úgy lesz hipermodern, hogy közben erősen kapaszkodik a jazz, az r´n´b, az egykor volt soul hagyományaiba.

Jelenti aztán azt, hogy a drum-and-bass új értelmet nyer itten, megtalálja magához az emberi hangot (a jungle és az ő MC-i másról szólnak): a Reinforced kollektíva ezúttal 4 Hero fedőnév alatt bizonyos Ursula rapénekével nyomja a Loveless című mély-jazzes kompozíciót, úgy szól benne a bőgő, hogy megszakad a szív, Roni Size pedig Reprazent néven megjelentetett dupla albumáról, a New Formsról hozza nem is a legjobb, de így is lenyűgöző, kemény és érzelmes darabot, a Digitalt. Tessék meghallgatni, ilyen még nem volt. Ha a 4 Hero albuma is lesz ilyen jó, kezdhetünk cikkezni a Talkin´ Loud új aranykoráról.

-hpcs -

Talkin´ Loud/Mercury

Figyelmébe ajánljuk