Koncert

Roberto Castillo & Juancho Herrera

Zene

A hamisítatlan kávéházi hangulatot sajnos egyre kevesebb helyen lehet átélni Budapesten, de azért a Ráday utcában maradt még pár hely, ahol megkaphatjuk az élményt. Az iF kávézó kétségkívül ilyen: már útközben, az innen kiáradó mediterrán ritmusok hallatán olyan érzésem volt, mintha Spanyolországban, még inkább Latin-Amerikában lennék egy fülledt nyári estén, ahonnan az aznapi fellépők is származtak.

Juancho Herrerát és zenekarát New Yorkban láttam másfél évvel ezelőtt, a venezuelai gitáros-énekes ugyanis jó ideje ott él. Hozzánk magyar feleségének, a szintén zenész Pankovits Nikolettnek köszönhetően került, rövidebb időszakokra többször is hazalátogattak már együtt, a járvány kitörésekor pedig úgy döntöttek, itt vészelik át a karantént. A korlátozások lazítása óta Herrera, ha nem is a teljes zenekarral, de legalább egy ütőhangszeres, a szintén venezuelai Roberto Castillo közreműködésével szokott fellépni.

A duó nagyon erős energiákat mozgatott meg: visszafogott, „csendes-ülős” produkció helyett igazi latin tánczenét kapott a közönség, néhányan a teraszon el is kezdtek táncolni. Amikor pedig a főként népdalokat éneklő Pankovits is csatlakozott hozzájuk, megmutatták, hogy ebben a stílusban is legalább annyira otthonosan mozognak. Bónuszként néhány dal erejéig a jazzénekesnő Király Martina, valamint két másik ütőhangszeres, Jankó Miki (Rackajam), illetve a Lovasival és Kiss Tibivel is együtt játszó Gábor Andor is beszállt az örömzenélésbe, és ugyan a repertoárból szinte semmit sem ismertem, hallgattam volna még sokkal tovább is, pedig nem volt rövidnek mondható a műsor.

iF Cafe Jazz Club, augusztus 3.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.