Opera

Rossini: A sevillai borbély

Zene

Öt hónapnyi operaínséget követően Rossini elnyűhetetlen vígoperájával tért vissza a műfaj teljes, testközeli valójában Budapestre. S habár az előadás margitszigeti formájában csak hellyel-közzel lehetett ráismerni Kovalik Balázs 2009-es Békés András-hommage-ára, az első felvonás fináléjában pedig a komikus színpadi felfordulást olykor zenei zűrzavar is kísérte – azért az újratalálkozás mégis kellemesen zajlott le. Egyfelől azért is, mert a Sevillai jószerint minden körülmények között eladja magát. Ám a majdnem biztos sikerhez azért az előadók is hozzátették a magukét: a külföldi vendégművészek és a hazai erők egyaránt. A címszerepre meghívott olasz énekes, Giorgio Caoduro például főleg a magasságait és a komikusi készségét kamatoztatta, és agilitása már-már feledtette baritonjának szerény középszerűségét. A szintén olasz Annalisa Stroppa Rosinája hatékonyan cserfeskedett, míg a gyámját megformáló Kiss András, bár szemre túl fiatal és túlontúl szakállas Bartolo doktor szerepéhez, zenés színészi lendülete még sok mulatságot ígér a pesti operaközönség számára. Horváth István és Almavivája viszont már készen van: a karcsú hang virgonc módon és stílusosan tölti ki szólamát, az előadó színpadi jelenléte pedig öniróniában is dús humorérzéket, valamint érdemi gitártudást bizonyít. A vezénylő Cser Ádám a fentebb említett aszinkron másodpercektől eltekintve nemcsak rendben lehozta az előadást, de kimondottan lelkesítő hatást gyakorolt az Operaház zenekarára.

Margitszigeti Szabadtéri Színpad, augusztus 9.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.