Mire tapsra lendülne a közönség tenyere, a látványos koreográfia rendre a darabjaira hull, a ritmust pedig csak a lemezjátszó recsegése szolgáltatja a profi tört ritmusok vagy a nemzeti rap erõfitogtató futamai helyett. Vadromantikától, karneválos ujjongástól, az energikus hiphoptánc hivalkodó kunsztjaitól is mentes az elõadás. Egyszerû fehér házfal a háttér, szárítókötél, gyertya, sivár hátsóudvar a díszlet, maximum a fények "öltöztetik" az elõadást, amelyben egy nõ és öt férfi táncos sportos utcai öltözékben meséli el, hogy nincs szebb jövõ. Ámulatba ejtõ a lendület és a táncosok képességei, de egy pillanatig sem érezhetjük magunkat repetitív unalomba forduló táncpárbajon. A szereplõk fullkontakt akciói a bandaháborúk és a családon belüli erõszak sokkoló jeleneteit, a kábítószertõl elfajzott élet szomorú képeit mutatják fel. Meglehetõsen színes világ ez mégis, mozgásban lévõ, sokrétegû. Taís Vieira koreográfus, valamint Paulo Azevedo rendezõ erre alapított társulatot. Maguk köré gyûjtötték a különbözõ hátterû fiatal táncosokat, finomították a mozdulataikat, lekottázták a rejtett társadalmi dinamikákat, és ebbõl építettek templomot. A lázas vitustánc, a töredezetten egymásra épülõ szinkronmozgások, a dramatizált duettek lettek a zsoltáraik. A megvilágosodásra éhes sötét falak közé vetõdõ fényfolyosók, a por formájú kábítószert felelevenítõ szûk fénycsíkok erõsítik a narkotikus drámát, élesítik a társadalmi látleletet. A brutális tánc itt a brutalitás elleni könyörgés, a demonstráció ékes eszköze lett. Trafó, május 20. *****
Figyelmébe ajánljuk
Pizsamapartizánok
Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.
Amerikai legenda
Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.
Csehov úszómedencéje
A cselekmény kiindulópontja akár egy gonosz mostohát középpontba állító mese kezdete is lehetne.
AI kontra Al Bano
A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társulataiig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.
Családban marad
A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.
Feljegyzések a tömegsírból
Tavaly ősszel egyetlen, az életművéhez és szellemiségéhez felérő, jelentőségteljes megemlékezés nélkül múlt el Radnóti Miklós meggyilkolásának 80. évfordulója.