Rendszeresen fogdosta, csókolgatta a Kőbányai Zenei Stúdió diákjait és több dolgozóját, tanárát Póka Egon, az intézmény alapítója és egyik igazgatója – írja a Telex.
Az írásban több ember is részletesen beszél a Máté Péter-díjjal és a Magyar Érdemrend tisztikeresztjével kitüntetett basszusgitáros viselkedéséről, az intézményben uralkodó hangulatról és egyes esetekről.
A lapnak az intézmény fenntartói jogait gyakorló Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezetének (MZTSZ) főtitkára, Gyimesi László is nyilatkozott.
Azt írta, „gyáva ember az, aki Póka Egon halálát követően több mint két évvel állít vagy kérdez olyan eseményekről, amelyek alkalmasak Póka Egon jóhírnevének, kegyeleti jogainak megsértésére” , és azt is közölte, most hall először ilyen vádakról, hazugság ez az egész.
A cikkből azonban kiderül, az érintettek nem most tették szóvá először Póka Egon viselkedését. Csak korábban, amikor ez szóba került, a panasznak nem volt foganatja. Most többen azért vállalták a nyilatkozatot, mert híre ment, popzenei egyetem jönne létre, amelyet Póka Egonról neveznének el. Úgy gondolják, ha már a zenész szakma és az állam is a kultuszát építi, árnyalniuk kell a neves zenészről kialakult képet.
Az iskola egyik tanára, Cseke Gábor már 2017-ben a Facebookon közzé tette élményeit a tapasztalt abúzusokról,
néhány nappal azután, hogy felmondott.
Posztjában arról volt szó, hogy az iskolában megszokott volt a trágár beszéd, az anyázás, és nem vicces egy növendék fejére vizsga közben parókát húzni, és simogatni, inzultálni valakit az akarata ellenére megalázó és szégyenletes dolog.
„Az iskolában tanuló lányoknak el kell viselni a kötelező puszilkodást, kényszeres ölelkezést, néha fogdosást, az állandó beszólogatást és gusztustalan, meredt nézést. Úgy döntöttem, hogy egy ilyen szellemiségű iskolához nem szeretnék tartozni. A saját gyerekeimet nem engedném az iskola közelébe sem” – írta. A zenész a hírportálnak most arról beszélt, posztja után sokan megköszönték neki, hogy helyettük is megszólalt, ám ő is szégyellte magát, mert korábban évekig nézte tehetetlenül Póka Egon túlkapásait.
A lap írásában megszólaló érintettek azért nem léptek korábban a nyilvánosság elé, mert úgy látták, nincs értelme, hiszen Cseke 2017-es posztjának sem lett valódi következménye. Az akkoriban nálunk is megjelent MeToo-mozgalom megítélése is arról árulkodott, hogy sokan inkább az áldozatok igazságát vonják kétségbe.
Címlapképünkön Póka Egon basszusgitáros a 24. Művészetek Völgye fesztiválon. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt