Lemez

Zene kíváncsi embereknek

Három Trottel Records-kiadvány

  • - minek -
  • 2021. május 12.

Zene

A Trottel Records kiadványain nem fog az idő, új lemezeik és az újra kiadott klasszikusok egyformán izgalmas hallgatnivalók.

Kevesen emlékeznek már a kilencvenes évek elejének kiadóalapítási lázára – habár sok akkori független műhely már rég lehúzta a redőnyt, a Trottel Records ma is aktív. A kiadó 1992-ben kezdte meg működését: Rupaszov Tamást, az akkor már tíz éve működő Trottel zenekar basszusgitárosát/vezetőjét elsősorban az mozgatta, hogy méltó fórumot találjon saját (a Trottel mellett például a rövid ideig létező Marina Revue), illetve barátai zenéi számára. Rupaszovék zenei nyitottságára jellemző, hogy a kezdetben egyértelműen kazettákra szakosodott kiadó első kiadványai között egyaránt megtalálni a Monastery black/death metal zenekar Far From Christ című albumát, a harcore/punk Leukémia Közel a fejhajlító-géphez lemezét vagy az alter-jazz-pop klubkedvenc Wei Wu Wei nagyszerű grúvos-szvinges bemutatkozó anyagát (Ablak egy tájra).

„Interesting Music for Curious People” (Érdekes zenék kíváncsi embereknek) – hangzik a Trottel Records nemzetközi piacot is megcélzó jelmondata, amihez azóta is konzekvensen ragaszkodnak. Jöhetett punk, folk, jazz, acid-electro, metal, ipari zene vagy éppen ezek izgalmas vegyülékei – a jó ízléssel összerakott kiadói portfólióban szerencsére sok a maradandó érték, de még a popzene ciklikus-spirális fejlődése is nekik dolgozik. Katalógusukban izgalmasabbnál izgalmasabb anyagok tucatjait találjuk, most legutóbbi kiadványaik közül ajánlunk hármat.

MaNcs

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.