Kevesen emlékeznek már a kilencvenes évek elejének kiadóalapítási lázára – habár sok akkori független műhely már rég lehúzta a redőnyt, a Trottel Records ma is aktív. A kiadó 1992-ben kezdte meg működését: Rupaszov Tamást, az akkor már tíz éve működő Trottel zenekar basszusgitárosát/vezetőjét elsősorban az mozgatta, hogy méltó fórumot találjon saját (a Trottel mellett például a rövid ideig létező Marina Revue), illetve barátai zenéi számára. Rupaszovék zenei nyitottságára jellemző, hogy a kezdetben egyértelműen kazettákra szakosodott kiadó első kiadványai között egyaránt megtalálni a Monastery black/death metal zenekar Far From Christ című albumát, a harcore/punk Leukémia Közel a fejhajlító-géphez lemezét vagy az alter-jazz-pop klubkedvenc Wei Wu Wei nagyszerű grúvos-szvinges bemutatkozó anyagát (Ablak egy tájra).
„Interesting Music for Curious People” (Érdekes zenék kíváncsi embereknek) – hangzik a Trottel Records nemzetközi piacot is megcélzó jelmondata, amihez azóta is konzekvensen ragaszkodnak. Jöhetett punk, folk, jazz, acid-electro, metal, ipari zene vagy éppen ezek izgalmas vegyülékei – a jó ízléssel összerakott kiadói portfólióban szerencsére sok a maradandó érték, de még a popzene ciklikus-spirális fejlődése is nekik dolgozik. Katalógusukban izgalmasabbnál izgalmasabb anyagok tucatjait találjuk, most legutóbbi kiadványaik közül ajánlunk hármat.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!