HANGADÓ

Együtt rezegni

Erdődy Orsolya, a BFZ menedzser-igazgatója

  • rés a présen
  • 2021. május 12.

Zene

A sok megpróbáltatás, az állandó tesztelésekkel járó izgalmak ellenére a BFZ különleges évet zárt 2020-ban.

rés a présen: A hazai zenekarok közül a BFZ bizonyult a legaktívabbnak az elmúlt bő egy év során.

Erdődy Orsolya: A sok megpróbáltatás, az állandó tesztelésekkel járó izgalmak ellenére a BFZ különleges évet zárt 2020-ban. A pandémia idején az online koncertek révén sokkal szélesebb nézőközönséget értünk el: több mint 850 ezer ember hallgatta koncertjeinket több mint 40 országban. Elsőként reagáltunk az otthonukban rekedtek kulturális igényeire a hónapokon át szinte naponta jelentkező karanténkon­certekkel, s amint erre lehetőség adódott, máris ott voltunk a budapesti bérházak udvarain szerenádjainkkal. Így a bezártság ellenére rekordszámú, 327 élő koncerttel jelentkeztünk. Fischer Iván különleges módon szólította meg az ifjabb nemzedékeket is: berlini otthonából teknősei és kutyája társaságában jelentkezett Kakaókoncerttel, és a fiatalok Midnight Musicja sem maradt el (sőt, májusban is várható), itt egy különleges koncerten a próbatermünkből „halaknak mesélt”, amire a nemzetközi sajtó is felfigyelt. A partneriskoláinkkal szintén csak online tudtunk kapcsolatot tartani, de rendszeresen küldtünk nekik Zenevár és Hangszerkóstoló programokat, ezek bárki számára elérhetők voltak a neten pár napig. A TérTánc projektben velünk táncoló fiataloknak pedig BFZ-s maszkokat küldtünk falvaikba, településeikre, ennek is nagy sikere volt.

Fotó: Balogh Róbert

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.