20,9 milliárdot szán a kormány a Dubaji Világkiállításra

  • narancs.hu
  • 2019. március 15.

Belpol

Az ikonikus Sámándob után a mostani pavilon majd a víz és a fenntarthatóság jegyét hordozó, az országimázs erősítésére szolgáló szimbolikával rendelkezik majd.

A 2020-as Dubaji Világkiállításra olyan pavilonnal nevez majd, amely egy 1828,2 négyzetméteres telken épül meg, és a víz és a fenntarthatóság jegyét hordozó, az országimázs erősítésére szolgáló szimbolikával rendelkezik.

Az Egyesült Arab Emírségek fővárosa első közel-keleti városként szervez expót 2020. május 1. és október 31. között, a világkiállítás mottója: kapcsolódó elmék, épülő jövő.

Az előző, 2015-ös milánói világkiállítás magyar attrakciója, a Sámándob túlzás nélkül évek óta hánykolódik a világ különböző pontjain.

A csütörtöki Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint a Dubaji Világkiállításon való részvételre 20,9 milliárd forintot szán a kormány, plusz járulékos költséget jelent a 7,8 milliárd forintnyi illeték és kincstári díj is – írja a 444.hu. (Legfeljebb ennyi költségvetési támogatásból kell megvalósítani a pavilont tervezéssel, bontással együtt.)

Március elején kivételes eljárásban fogadta el a parlament azt a törvényt, ami lehetővé teszi, a világkiállítás közbeszerzéseinek egyszerűsített és gyorsított lebonyolítását: vagyis rendkívüli sürgősségre hivatkozva hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást alkalmazhatnak. Minden esetben legalább három ajánlattevőt kell felkérni ajánlattételre, és az ajánlatok értékelési szempontja kizárólag a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás lehet.

A Dubaji Világkiállítás magyar jelenlétét a Rogán Antal minisztériuma vezette Magyar Turisztikai Ügynökség felügyeli és irányítója.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.