30 milliós festményt kölcsönzött Hoppál Péter irodájának a pécsi múzeum

  • narancs.hu
  • 2019. február 8.

Belpol

Szívesen adnak képet közhivatal, kulturális intézmény vagy közjogi méltóság számára.

Hoppál Péter fideszes országgyűlési képviselő két hete posztolt büszkén a pécsi irodájában letétbe helyezett Keserü Ilona és Lantos Ferenc festményekről.

A 24.hu most közérdekű adatigényléssel megtudta, hogy a pécsi Janus Pannonius Múzeum összesen 13 képet adott kölcsön megőrzésre a pécsi polgármesteri hivatalnak. A festmények közül 30 millió forintos biztosítási értékkel a legértékesebb Keserü Ilona alkotása, mely épp Hoppál képviselő tárgyalójába került.

Az Index-nek a múzeum azt írta, hogy a képek raktárban voltak, és egyébként is gyakran adnak kölcsön "közhivatal, kulturális intézmény vagy közjogi méltóság részére."

Hogy Hoppál Péter a három közül melyik, azt nem tudjuk, de a szerződés nyilván a polgármesteri hivatallal köttetett, ahol aztán pont az országgyűlési képviselő szobájába akasztották a legértékesebb festményt.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."