30 milliós festményt kölcsönzött Hoppál Péter irodájának a pécsi múzeum

  • narancs.hu
  • 2019. február 8.

Belpol

Szívesen adnak képet közhivatal, kulturális intézmény vagy közjogi méltóság számára.

Hoppál Péter fideszes országgyűlési képviselő két hete posztolt büszkén a pécsi irodájában letétbe helyezett Keserü Ilona és Lantos Ferenc festményekről.

A 24.hu most közérdekű adatigényléssel megtudta, hogy a pécsi Janus Pannonius Múzeum összesen 13 képet adott kölcsön megőrzésre a pécsi polgármesteri hivatalnak. A festmények közül 30 millió forintos biztosítási értékkel a legértékesebb Keserü Ilona alkotása, mely épp Hoppál képviselő tárgyalójába került.

Az Index-nek a múzeum azt írta, hogy a képek raktárban voltak, és egyébként is gyakran adnak kölcsön "közhivatal, kulturális intézmény vagy közjogi méltóság részére."

Hogy Hoppál Péter a három közül melyik, azt nem tudjuk, de a szerződés nyilván a polgármesteri hivatallal köttetett, ahol aztán pont az országgyűlési képviselő szobájába akasztották a legértékesebb festményt.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.