A Heim Pál Kórház elé feküdtek édesanyák, a visszautasított adományágyak miatt tiltakoztak

  • narancs.hu
  • 2019. március 2.

Belpol

Amiket a kórház betegbiztonsági és higiénés szempontból nem talált alkalmasnak, ezért nem használhatók.

Szülők tiltakoztak, amiért a kórház kiutasította az intézményből azokat az adományágyakat, amelyeket azoknak szánt Orosvári Zsolt, jó szándékú segítő, akiknek jelenleg a széken ülve, vagy a földön fekve kell tölteniük az éjszakát, hogy beteg gyerekük mellett lehessenek – írja a hvg.hu és a 24.hu.

A kórház betegbiztonsági és higiénés szempontból nem találta alkalmasnak a kapott ágyakat, ezért vissza akarja adni őket az adományozónak. Hisz' használni nem engedi azokat.

Szombat reggel szülők egy csoportja támogató flashmobot szervezett a kórház elé, az állapotok azonnali rendezését követelve az intézmény vezetőitől.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.