Jóval a május 31-i előírt határidő – és a választások – után, pénteken tették közzé a kormányzati propagandát gyártó New Land Media 2023-as mérlegét.
Mint a 24.hu írja, a Balásy Gyula érdekeltsége tavaly 78,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított, ami néhány nagyjából 200 millióval kevesebb a 2022-es bevételhez hasonlítva, ám a kimutatott nyereség mégis jóval nagyobb lett, mint a megelőző, 2022 üzleti évben.
A május végén megtartott taggyűlés határozata szerint a cég 9,537 milliárdos adózott eredménnyel zárta a 2023-as évet, amiből a tulajdonos, Balásy 9,5 milliárdot ki is vett osztalék formájában.
Balásy Gyula cégcsoportja, élén a New Land Media és a Lounge Design Kft.-vel és a rendezvényszervező Lounge Event Kft.-vel, 2018 óta lényegében egyeduralkodó az állami reklám- és rendezvényszervezési költéseket tekintve.
A minisztériumok, állami tulajdonú cégek és költségvetési háttérintézmények a Rogán Antal miniszter felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül rendelhetnek meg kommunikációs munkát a piackutatástól a kampányon keresztül a rendezvények megszervezéséig.
A lap áprilisban írta meg, hogy a cég ezt a monopolhelyzetet kihasználva az inflációra hivatkozva jelentős áremelést hajtott végre. A Lounge-csoport körlevélben tudatta a teljes állami megrendelői körével, hogy az NKOH-tól ismét engedélyt kapott arra, hogy „a KSH által közzétett, az előző évhez viszonyított fogyasztói árindex (infláció) növekedés mértékének” megfelelően emelje a szolgáltatások árát. A KSH alapján ez 17,6 százalékot jelentett.